آفتاب
رویوران در گفتگو با مهر:

ترک در جامعه صهیونیستی/تنزل جایگاه اسرائیل دراستراتژی کلان آمریکا

ترک در جامعه صهیونیستی/تنزل جایگاه اسرائیل دراستراتژی کلان آمریکا

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جامعه صهیونیستی ترک برداشته و در حال سقوط است، همچنین جریان بیداری اسلامی که خیزش ملت‌های منطقه را به همراه داشته است، اجازه استمرار به رژیم صهیونیستی را نمی‌دهد.

حسین رویوران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص این که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید با اشاره به اینکه در اعلامیه بالفور اعلام شده بود که اسرائیل سرزمینی برای قوم یهود است، اظهار داشت: این رژیم هم اکنون با یک بحران داخلی مواجه است.

وی افزود: در اعلامیه بالفور قرار بود اسرائیل یک دولت سکولار برای آنها ایجاد کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی ادامه داد: اتفاقی که در آینده خواهد افتاد این است که گروه‌های افراطی قومی داخل رژیم صهیونیستی، دولت قومی صهیونیست را خواهند بلعید. راست افراطی یک جناح کاملا افراطی است که جامعه یهودی را به سمت نابودی می‌برد و اسرائیل را از بین خواهد برد.

رویوران خاطرنشان کرد: هم اکنون در اسرائیل ملت وجود ندارد و برای اینکه بتوانیم آنها را یک جامعه بدانیم وجود وحدت ملی ضروری است. احزاب نماد یک جامعه هستند، اما احزاب مختلف اسرائیل نمایندگی اقلیت‌های استعماری مثل روس‌تبارها را دارند.

وی گفت: جامعه صهیونیستی ترک برداشته و در حال سقوط است، همچنین جریان بیداری اسلامی که خیزش ملت های منطقه را به همراه داشته است، اجازه استمرار به اسرائیل را نمی‌دهد.  این رژیم در آخرین استراتژی امنیتی -نظامی خود که دو یا سه هفته پیش اعلام شد ابراز کرد که اسرائیل در معرض خطر گروه‌ها قرار دارد و نه دولت‌ها،  منظور از این جمله احساس خطر از جبهه مقاومت است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه این استراتژی اشاره می‌کند که اسرائیل توان ایستادگی در برابر این گروه ها را ندارد، اذعان کرد: در بعد بین‌المللی اسرائیل بخشی از جهان غرب و پایگاه غربی‌ها در منطقه است؛ اما به دلیل ناکارآمدی‌های موجود در این رژیم غرب احساس کرده و فکر می‌کند که این پایگاه دیگر کارساز نخواهد بود.

رویوران با بیان اینکه در استراتژی کلان آمریکا جایگاه اسرائیل تنزل یافته است افزود: اسرائیل در آینده نه چندان دور از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های هنری کیسینجر از سقوط اسرائیل، خاطرنشان کرد: وی نیز پیش‌بینی کرده است که اسرائیل تا ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۵ از بین خواهد رفت و حتی خود صهیونیست‌ها دیگر امیدی به استمرار این رژیم ندارند.

کد N952870

وبگردی