آفتاب

بغداد ورود نیروهای ترکیه به شمال عراق را محکوم کرد

بغداد ورود نیروهای ترکیه به شمال عراق را محکوم کرد

وزارت امور خارجه عراق با محکوم کردن ورود نظامیان ترکیه به شمال این کشور، این اقدام را نقض حاکمیت خود دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، احمد جمال سخنگوی وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: وزارت امور خارجه ورود یگان های نظامی ترکیه به داخل خاک عراق را محکوم می کند چرا که این اقدام نقض حاکمیت عراق و توهین آشکار به روابط میان طرفین است. وی افزود: پیش از این نیز وزارت امور خارجه بارها تاکید کرده که هر گونه حمله نظامی ترکیه بدون هماهنگی با دولت مرکزی در بغداد محکوم است.

در این بیانیه آمده است: در حال حاضر عراق هر گونه عملیات تروریستی که شهروندان و نظامیان ترک را هدف قرار می دهد، محکوم و تمامی طرف ها را به راه حل مسالمت آمیز دعوت می کند و در همین راستا تمام تلاش خود را برای خدمت به ملت عراق و ترکیه به کار می گیرد.

روز سه شنبه گذشته یک مقام دولت ترکیه از ورود زمینی نیروهای ارتش این کشور به شمال عراق به بهانه تعقیب افراد مسلح پ ک ک خبر داده بود. در همین راستا احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه گفت که جنگنده های ترکیه به حملات علیه مواضع پ ک ک در شمال عراق در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ادامه خواهند داد.

گفتنی است دولت ترکیه چندی پیش به بهانه حمله به داعش حملات خود به نیروهای پ ک ک در شمال عراق را شروع کرده است. در واکنش به این حملات نیز پ ک ک، به طور یک‌ جانبه مذاکرات صلحی را که بیش از یک سال است با دولت آنکارا آغاز شده بود، لغو کرد.

کد N952579

وبگردی