آفتاب

اعلام جنگ سرکرده القاعده به داعش/ الظواهری در مقابل البغدادی

اعلام جنگ سرکرده القاعده به داعش/ الظواهری در مقابل البغدادی

ایمن ظواهری سرکرده القاعده در یک نوار صوتی خطاب به ابوبکر البغدادی مخالفت خود را با سرکرده داعش اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی سی نیوز، در سالگرد حملات یازدهم سپتامبر ایمن ظواهری سرکرده گروهک القاعده با انتشار یک نوار صوتی این بار به جای آمریکا، داعش را دشمنان خود معرفی کرد و حملات آینده القاعده را متوجه این گروه دانست.

ظواهری که نمی توانست خشم خود را پنهان کند، ابوبکر بغدادی سرکرده گروهک داعش را به فتنه جویی متهم کرد و گفت این شخص نمی تواند رهبر جهادی مسلمانان باشد و نباید خود را خلیفه بنامد. ۱۴ ماه پیش ابوبکر البغدادی رهبر گروهک داعش با حضور در مسجدی واقع در شهر موصل عراق خود را خلیفه مسلمین معرفی کرده بود.

این در حالی است که الظواهری پیش از این به طور آشکار به داعش و ابوبکر البغدادی حمله نکرده بود، این امر نشان می دهد اختلافاتی بین دو گروه ایجاد شده است. در همین راستا در ماه فوریه ۲۰۱۴  داعش یک عضو القاعده را به جرم جاسوسی اعدام کرد. گفته می شود دو گروه دچار اختلافات عقیده ای شده اند.

یک مقام افغان که سالها علیه طالبان جنگیده است اعتقاد دارد جنگ بین این دو گروه کار آنها را برای نابودی ترویست ها ساده تر می کند. داعش نیروهای سابق شاخه القاعده در عراق موسوم به جبهه النصره محسوب می شوند که دو سال پیش از این گروه جدا شدند. الظواهری در ادامه این نوار صوتی البغدادی را به عدم توجه به حال مسلمانان در غزه و پاکستان متهم کرد. 

کد N952554

وبگردی