آفتاب

تشدید حملات ائتلاف متجاوز سعودی به صنعاء/شورای امنیت امروز تشکیل جلسه می‌دهد

تشدید حملات ائتلاف متجاوز سعودی به صنعاء/شورای امنیت امروز تشکیل جلسه می‌دهد

همزمان با حملات شدید ائتلاف متجاوز سعودی به پایگاه‌های ارتش و انصارالله یمن در صنعاء حدود 18 یمنی در حملات این ائتلاف در استان تعز به شهادت رسیدند. در همین حال، شورای امنیت نیز امروز (پنج‌شنبه) برای بررسی اوضاع یمن بنا به درخواست انگلیس تشکیل جلسه ‌می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، ائتلاف متجاوز عربستان سعودی حملات شدیدی را علیه پایگاه‌های ارتش یمن و انصار الله در استان صنعاء ترتیب داده و پادگان «الحفا» را چندین بار بمباران کرد.

به گفته منابع یمنی، جنگنده‌های ائتلاف شب گذشته حملات شدیدی را به پادگان "ضبوه" و "الخرافی" در جنوب صنعاء داشتند که انفجارهای مهیبی را به دنبال داشت. طی این حملات چهار یمنی شهید و 9 تن دیگر زخمی شدند.

این جنگنده‌ها مجتمع دولتی، مرکز امنیت سیاسی و پادگان نیروهای امنیت ویژه را در استان البیضاء هدف قرار دادند. همچنین در حملات شدید این جنگنده‌ها به منزل یکی از رهبران قبایل یمن در استان تعز 18 تن شهید شدند.

از سوی دیگر، علی محسن الاحمد، مشاور امور امنیت و دفاع عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن با نیروی نظامی به استان مأرب رسید تا رهبری عملیات صنعاء را برعهده بگیرد.

همزمان با حملات شدید ائتلاف ضد یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی نیز مرکز نیروهای گارد مرزی عربستان را در نجران با چندین موشک هدف قرار دادند.

طی حملات ارتش و کمیته‌های مردمی به پایگاه‌های «وادی ابو صلول»، «الخوجره» و مجتمع مصفق در جیزان عربستان تعدادی از سربازان عربستانی کشته شده و بقیه آنها نیز پا به فرار گذاشتند.

شورای امنیت امروز تشکیل جلسه می‌دهد

از سوی دیگر، شورای امنیت امروز نشستی را در پشت درهای بسته به درخواست انگلیس برای بررسی اوضاع یمن برگزار می‌کند.

اعضای شورای امنیت به ویژه روسیه از افزایش حضور نیروهای نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در یمن ابراز نگرانی کرده‌اند.

قرار است اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن این شورا را در جریان نتایج مذاکرات خود با طرف‌های یمنی بگذارد.

انتهای پیام

کد N952193

وبگردی