آفتاب

سیسی : امنیت اعضای شورای همکاری خلیج فارس امنیت مصر است

سیسی : امنیت اعضای شورای همکاری خلیج فارس امنیت مصر است

واحدمرکزی خبرنوشت: عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اعلام کرد امنیت کویت و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بخشی جدا ناپذیر از امنیت ملی مصر است و دولت مصر همواره از این کشورهای حمایت می کند .

مبارک الخرینج معاون رئیس پارلمان کویت که به قاهره سفر کرده است ، دیروز با عبد الفتاح السیسی دیدارکرد .

علاء یوسف سخنگوی رسمی ریاست جمهور مصر گفت مبارک الخرینج پیام ویژه امیر کویت را تقدیم رئیس جمهور مصرکرد . امیر کویت در این پیام ضمن قدردانی از مواضع مصر درپشتیبانی از کویت ، از نقش مصر در تقویت پایه های عربی و مقابله با چالش های بزرگ در منطقه از جمله پدیده تروریسم سپاسگزاری کرد .
به گزارش خبرگزاری رسمی کویت از قاهره ، علاء یوسف اظهار داشت عبدالفتاح السیسی در این دیدار بر ادامه حمایت و همبستگی کامل مصر از کویت در مقابله با حملات تروریستی اخیر در این کشور تاکید کرد .
سیسی در این دیدار به ضرورت اتحاد و همدلی همه کشورها در مبارزه با چالش بزرگ تروریسم که پیامدهای آن به بیشتر کشورهای منطقه کشیده شده است ،‌تاکید کرد .
رئیس جمهور مصر تصریح کرد امنیت و ثبات کویت و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس در واقع بخشی ناگسستنی از امنیت ملی مصر است و دولت مصر از هیچ تلاشی در حمایت از دوستان و برادران خود دریغ نخواهد کرد .
عبد الفتاح السیسی هم گفت همکاری مشترک عربی تنها گزینه برای نشان دادند قدرت کشورهای عربی در دفاع از امنیت، ثبات و منافع مشترک شان در برابر چالش های منطقه ای و بین المللی است .
نائب رئیس پارلمان مصر کویت نیز از مشارکت مصردر ائتلاف عربی به رهبری عربستان برای مقابله با گروه انصار الله در یمن و تلاش برای حفظ اتحاد و یکپارچگی این کشور قدردانی کرد.

4949

کد N951922

وبگردی