آفتاب
سیدافقهی در گفتگوی مشروح با مهر:

رهبر انقلاب در حال ارتقای سطح مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند

رهبر انقلاب در حال ارتقای سطح مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، با اشاره به بیانات امروز رهبر انقلاب درباره نابودی رژیم صهیونیستی گفت: ایشان در حال ارتقای سطح مبارزه با اسرائیل، از مرحله تاکتیکی به مرحله رویارویی راهبردی هستند.

سید هادی سید افقهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر اینکه تا ۲۵ سال آینده چیزی به اسم رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت، اظهار داشت: اگر در یک مقیاس وسیعتر و از دریچه راهبردی به بیانات صریح و شفاف حضرت آقا مخصوصاً در مدت اخیر توجه کرده باشیم، می بینیم که ایشان در حال ارتقای سطح مبارزه از مرحله تاکتیک به مرحله رویارویی راهبردی هستند.

وی در توضیح این مسئله گفت: یادمان نرفته است که ایشان در بحبوحه جنگ ۵۱ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه در سال گذشته، فرمودند که کرانه غربی نیز باید مسلح شود که این این مفهوم، یک مفهوم استراتژیک بود، نه یک حرکت تاکتیکی.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: علاوه بر این در جریان عربده ها و تهدیدهای نتانیاهو برای حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران، رهبری در پاسخ فرمودند که اگر اینها چنین حماقتی کنند، از تل آویو و حیفا اثری باقی نمی ماند و یا در زمان دیگری فرمودند که هر کسی اعم از مسلمان و غیر مسلمان حاضر باشد با صهیونیسم ها مبارزه کند و آنها را بکوبد ما در حد توان از آنها حمایت می کنیم.

سید افقهی تاکید کرد: این سخنان یک اعلام موضع تاکتیکی، تبلیغاتی یا جنگ روانی نیست؛ بلکه نقشه راهی است که فراروی ملت ایران و هم دشمنان و هم دوستان منطقه ای ملت ایران مثل جبهه مقاومت در عراق و سوریه، یمن، بحرین، فلسطین و لبنان ارائه می دهند.

وی با اشاره به شرایطی که منجر به اتخاذ مواضع صریح تر و قاطع‌تر از سوی رهبر انقلاب علیه رژیم صهیونیستی شده است، گفت: شبهه توطئه تبلیغاتی برای تخریب انقلاب در جریان توافق هسته ای و بعد از اجرای آن مبنی بر اینکه ایران را به سمتی آوردیم که از مواضع انقلابی و مبنایی انصراف دهد، باعث اتخاذ این مواضع انقلابی صریح شد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: جهت این توطئه تبلیغاتی این بوده است که ایران را در مسیری مقید به معاهدات بین المللی و نقشه راهی که بازیگران بزرگ جهانی برای او ترسیم کرده اند، قرار داده ایم و ایران نقش مهره ای در صفحه شطرنج جهانی را بازی می کند؛ رهبر انقلاب این صحنه را شکستند و گوشزد کردند که صهیونیست ها خیال کردند بعد از ۱۵ الی ۲۰ سال چیزی به نام ایران انقلابی که وجودیت آنها را تهدید کند وجود نخواهد داشت، لذا یادآوری کردند که آنها تا آن زمان نخواهند بود که وضعیت ما را ببینند.

سید افقهی تاکید کرد: این سخنان رهبر انقلاب نیز هم بار سیاسی و منطقه ای دارد و هم بار لجستیکی برای حمایت از گروه های جهادی؛ چون رژیم صهیونیستی را نمی توان با حرف یا خطابه و یا مبارزه سیاسی صرف و کشاندن آنها در شورای امنیت و دادگاه های جنایات جنگی از بین برد، چون همه این نهادها در قبضه صهیونیست ها هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس پشت تمام مواضع حضرت آقا یک بار معنایی وجود دارد که هم ایران به وسع خود این بار را بر دوش می کشد و هم از ملت های منطقه دعوت می کند که جدا از حکام وابسته به اردوگاه استکبار به عرصه نابودی اسرائیل وارد شوند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به بکاربردن عبارت «کوبیدن اسرائیل» در بیانات مختلف رهبر انقلاب اظهار داشت: در حال حاضر بحث برخورد کوبنده با رژیم صهیونیستی باید مطرح باشد، چه این برخورد از جنوب لبنان باشد، چه از کرانه غربی فلسطین و چه از جولان و یا از هرجای دیگر. لذا رهبر معظم انقلاب جبهه های متعددی را به روی صهیونیست ها گشوده اند.

سید افقهی در بخش دیگری از اظهارات خود با آسیب شناسی وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی که زمینه از بین رفتن آن را بیش از گذشته فراهم کرده است، گفت: امروز بحران های امنیتی- نظامی را در محافل داخلی رژیم صهیونیستی مشاهده می کنیم که در راس آن، تشدید بحران امنیتی و افزایش احتمال وقوع جنگ در هر لحظه علیه صهیونیست ها از سوی گروه های جهادی در غزه و جنوب لبنان و نیز احتمال گشوده شدن جبهه جدید در جولان است که همه اینها بحران روانی برای صهیونیست ها ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: در داخل رژیم صهیونیستی نیز تناقضات ارزشی و بحران مهاجران وجود دارد که حقوق یکسانی برای آنها تعریف نشده است. همچنین بحران اقتصادی و مشروعیت نیز این رژیم را تهدید می کند و از آن مهمتر بحران جدید، گسترش کمپین تحریم اسرائیل است که غرب را وادار به موضع گیری در این رابطه کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی و منطقه ای خاطرنشان کرد: رژیم فرانسه در واکنش به این کمپین اعلام کرد که ما کالاهای اسرائیلی را تحریم نمی کنیم اما خانم موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سوی دیگر اعلام کرد که ما بر روی محصولات اسرائیلی برچسب می زنیم که هر کسی می خواهد بخرد و هر کسی نمی خواهد نخرد.

سید افقهی گفت: اینها نشان می دهد که شرایط به سمتی رفته است که اسرائیل در یک شیب ملایم یا تند متناسب با مسائل و معادلات منطقه ای، به سمت سقوط پیش می رود و احتمال فروپاشی کابینه این رژیم نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اظهارات ایهود باراک که گفته بود سه بار قصد حمله نظامی به ایران را داشتیم اما نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ما را منع کردند، خاطرنشان کرد: اینها نشان می دهد که اسرائیل دیگر آن اسرائیل سابق نیست که هر لحظه اراده می کند به جایی حمله کند و هر تعدادی را که می خواهد بکشد؛ اگر اسرائیل در جولان رزمندگان حزب الله و سردار سپاه ما را به شهادت می رساند، بلافاصله پاسخ دندان شکن‌تری در مزارع شبعا دریافت می کند.

سید افقهی تاکید کرد: این مسئله که اسرائیل رو به سقوط است، تنها حرف ما نیست، بلکه اندیشمندانی مانند نوآم چامسکی و هنری کیسینجر نیز تصریح کرده اند که اسرائیل ابتدا در سراشیبی ضعف قرار گرفته و سپس در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت.

کد N951605

وبگردی