آفتاب

اردوغان بار دیگر یقه اپوزیسیون ترکیه را گرفت

اردوغان بار دیگر یقه اپوزیسیون ترکیه را گرفت

احزاب سیاسی و رسانه‌های ترکیه بار دیگر هدف انتقادهای بی‌امان رجب طیب اردوغان قرار گرفتند که موضع آنها در قبال افزایش خشونت‌ها در این کشور را به نفع تروریسم خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، در پی کشته شدن شماری از سربازان ترکیه در جریان دو درگیری مجزا با شبه‌نظامیان پ.ک.ک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: در حالی که ملت ما مقاوم ایستاده است و نیروهای امنیتی ما با جانفشانی انجام وظیفه می‌کنند، هر کلمه و هر رفتاری که هدفش تحریف افکار عمومی و تضعیف روحیه باشد، تنها هدفش خدمت به ترور است.

وی در جمع هیاتی از انجمن آموزش عالی ترکیه گفت: البته انتقاد و بررسی عملکرد کشور و دولت و بیان نقص‌ها و اشتباهات حق هر فردی است اما این شامل حال اپوزیسیون، رسانه و روشنفکرانی که مسوولیت‌های خود را در قبال کشور و ملت خود انجام نداده‌اند، نمی‌شود. ما کشور را به سه یا پنج تا تروریست واگذار نمی‌کنیم. به لطف خدا، ترکیه از بحران‌های بسیاری بیرون آمده است و بر طاعون ترور هم غلبه می‌کند.

به گفته اردوغان، هر فردی که "حملات سازمان تروریست‌ جدایی‌طلب و سایر سازمان‌های تروریستی را بدون اگر و اما محکوم نکند"، در ربط خود با این کشور مشکل دارد. وی از رقبای سیاسی خواست تا رقابت را کنار بگذارند و بر وحدت تاکید کنند.

دست‌کم 14 افسر پلیس روز سه‌شنبه پس از حمله شبه‌نظامیان پ.ک.ک به اتوبوس حامل نیروهای پلیس در استان آناتولی در شرق ترکیه کشته شدند. این حمله دو روز پس از آن انجام شد که 16 سرباز در دو بمبگذاری در استان هکاری کشته شدند. در واکنش به آن، نیروی هوایی ترکیه مواضع پ.ک.ک در شمال عراق را بمباران کرد و نیروی زمینی ویژه راهی عراق کرد.

وی در ادامه سخنانش به شدت رسانه‌های کشورش را به باد انتقاد گرفت و شرافت کاری آنها را زیر سوال برد. اردوغان همچنین تاکید کرد که انتخابات پارلمانی زودهنگام راه‌حلی برای تمام این مشکلات است. وی تاکید کرد: تنها محل حل اختلافات در دموکراسی‌ها صندوق رای و انتخابات است. اطمینان دارم مردم ما در اول نوامبر به کسی رای می‌دهند که بتواند در مقابل عاملان این اتفاقات بایستد.

انتهای پیام

کد N951544

وبگردی