آفتاب

بلغارستان هواپیماهای امدادی روسیه به مقصد سوریه را بازرسی می‌کند

بلغارستان هواپیماهای امدادی روسیه به مقصد سوریه را بازرسی می‌کند

وزیر امور خارجه بلغارستان امروز اعلام کرد درصورت بازرسی دقیق محموله هواپیماهای امدادرسان روسیه به مقصد سوریه، حاضر است حریم هوایی خود را به روی این هواپیماها باز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه بلغارستان امروز اعلام کرد در صورتیکه محموله های هواپیماهای امدادرسانی روسیه که عازم سوریه هستند توسط مأمورین اداره گمرک این کشور به دقت بازرسی شود، بلغارستان حاضر است حریم هوایی خود را بر این هواپیماها باز کند.

«دانیل میتوف» وزیر امور خارجه بلغارستان امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: اگر همکاران روسی ما بازرسی از محموله هواپیماهای خود را در فرودگاه این کشور بپذیرند، به آن ها اجازه می دهیم تا از حریم هوایی بلغارستان برای عبور به سمت سوریه استفاده کنند.

گفتنی است، روز گذشته بلغارستان به بهانه نگرانی برخی کشورهای غربی از تسلیح سوریه توسط روسیه اعلام کرده بود که اجازه نمی دهد هواپیماهای روسیه از حریم هوایی این کشور برای عبور به سمت سوریه استفاده کنند.

همچنین یک منبع دیپلماتیک دیروز به خبرگزاری ریا نووستی گفته بود که هفته گذشته آمریکا از یونان درخواست کرده بود تا مانع از عبور هواپیماهای امدادرسانی روسیه به مقصد سوریه شود؛ اما آتن از این اقدام سرباز زده بود.

کد N951542

وبگردی