آفتاب
پیرموذن در گفت‌وگو با ایسنا:

عده‌ای با انگیزه‌های سیاسی به دنبال تخریب و سیاه‌نمایی برجام هستند

عده‌ای با انگیزه‌های سیاسی به دنبال تخریب و سیاه‌نمایی برجام هستند

یک نماینده اصلاح طلب مجلس با تأکید بر لزوم تغییر نگاه نمایندگان به برجام بر اساس منافع ملی گفت: عده‌ای با تدارک برنامه‌هایی و با استفاده از تمام ابزارهای تشنج‌آفرین و فضاسازی غیرمنصفانه و با انگیزه‌های سیاسی به دنبال زیر سوال بردن برجام و سیاه‌نمایی هستند.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه جهان بدون توجه به رأی کنگره آمریکا یا مجلس شورای اسلامی، به اجرای مفاد توافق هسته‌ای با ایران متعهد است گفت که حضور رئیس جمهور اتریش و سایر مقامات ملل دنیا در ایران،‌ دلیل این واقعیت انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: بر این اساس همه ما به خصوص وکلای ملت در مجلس باید نگاه خود را به برجام و توافق دولت با غرب، بر اساس فراجناحی و منافع ملی، تغییر دهیم و فقط و فقط با انسجام داخلی دل در گرو منافع ملک و ملت داشته باشیم؛ چون احترام به توافق سازنده دولت با غرب و رفع تحریم‌های ظالمانه، ضامن آینده ایران اسلامی است.

پیرموذن همچنین گفت که اگر قلب ما برای اسلام می‌تپد، اگر چشم ما به وجود حکومت جمهوری اسلامی روشن است و اگر آرزوی تحقق آرمان‌های مقدس اسلام را در جامعه داریم و تحقق رشد و حماسه اقتصادی در کشور را مطالبه می‌کنیم، باید مجدانه به برجام و اهتمام شایسته متولیان امر ارج نهیم. چون انحصارطلبی‌ها و تنگ‌نظری‌های جریان خاص در تخریب برجام و موفقیت دولت در این امر با احساسات ملت و منافع نظام و کیان سازگاری ندارد.

به گفته وی، عده‌ای به قصد سیاه نمایی برجام و زیر سوال بردن تخریبی آن و تلخ کردن کام ملت، با تدارک برنامه‌هایی مایل هستند از تمام ابزارهای تشنج آفرینی و فضاسازی غیرمنصفانه برای تحقق این برنامه‌های باندی با انگیزه سیاسی خود، استفاده کنند. این اقدامات در حالی انجام می‌شود که رهبری حکیم نظام امسال را به نام سال ملت و دولت، همدلی و همزبانی نام‌گذاری نموده و خیرات و برکات زیادی را از این همزبانی برشمرده‌اند؛ لیکن عده‌ای کماکان با صدای زمخت خویش، مخالف زبان دولتیان،‌ گوش‌های ملت را آزار و اذیت می‌کنند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: تا زمانی که همه صداهای حلقوم‌های صاحب منصبان سه قوا و فعالان سیاسی کشور بدون در نظر گرفتن منافع ملی و حق و انصاف و قانون و عدل و به دور از هر گونه انگیزه سیاسی- جناحی، همصدا نشوند و موج فزاینده فضاسازی و تخریب علیه دولت و برجام استمرار داشته باشد رشد و تعالی نصیب ملت نخواهد شد.

پیرموذن گفت: از آنجا که برخی از مسئولان مسلمان عملا فاصله زیادی از اسلام دارند شایسته نیست هیچ یک از اعمال فردی و اجتماعی و سیاسی آنان مورد استفاده و استناد قرار گیرد. لازم است از حاشا و پنهان کردن مشکلات کشور پرهیز شود؛ چون اگر قرار بود مشکلی حل شود، اکنون یک کشور بی‌درد و مشکل داشتیم. حال اینکه درد ما از خودمان است و لاجرم درمانش در خود ما.

به گفته وی، عده‌ای انحصارگر منفعت‌طلب و خود حق‌پندار، برای دست نکشیدن از منافع باند، گروهی و شخصی‌شان با بهانه جویی‌ها، مانع‌تراشی‌ها، تخریب و دام گستری‌هایی در حق رئیس جمهور، وزرا،‌ دلسوزان نظام و وکلای حامی دولت برآمده از اراده ملت و اینکه این اقدامات آنها پایانی نخواهد داشت.

نماینده مردم اردبیل با تأکید بر اینکه توجه صرف به منافع کیان و نظام و پرهیز از باند و باندبازی و برخورد بدون تبعیض و شعاری با مفاسد اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، ویژه‌خواری و اختلاس ضامن توسعه و بهروزی میهن اسلامی خواهد بود گفت: با توجه به فرموده امام حسین (ع) مبنی بر اینکه بدرستی که شیعیان ما قلبشان از هر ناخالصی و حیله و تزویر پاک است، تا زمانی که «صداقت و سلامت» ملاک عمل عموم اشخاص حقوقی و حقیق نباشد، رشد و توسعه در این کشور شتاب نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نمایندگان طبق سوگند خود موظف به پاسداری از حقوق ملت هستند، گفت: نمایندگان ملزم هستند در حفظ حقوق همه شهروندان و همراهی دولت، از همه جغرافیای اختیارات قانونی خود، استفاده کافی و وافی به عمل آورند. در این راستا نماینده باید با هدف خدمت به مردم، در برابر لاف و گزاف گویی‌های غیرواقعی و دل آزار دولت قبل که پروژه ایران هراسی را در دنیا کلید زدند بایستد و حقایق را بیان کرده و از حق دفاع کند.

پیرموذن ادامه داد: ما از امام راحل و رهبری نظام، آموخته‌ایم که مصالح نظام را بر همه چیز ترجیح دهیم و اجازه ندهیم چهره نورانی و رحمانی اسلامی ناب با برداشت‌های متحجرانه و رفتارهای خودسرانه و مزورانه ولو به نام اسلام مشوّه گردد.

وی تأکید کرد که تاریخ در رابطه با عملکرد ما،‌ دولت و مجلس و قوه قضائیه قضاوت خواهد کرد، قطعاً با تبلیغات، خودستایی و فرافکنی، این قضاوت‌ها در درازمدت تحت تأثیر نخواهد گرفت،‌ پس بیایید با عملکرد شایسته، مردم‌محور، خداپسندانه‌مان نام نیکی از خود به یادگار بگذاریم. بنابراین این روزها که جامعه بیش از هر زمان دیگری به ثبات، ‌انسجام، اقتدار، آشتی ملی و همدلی و همزبانی نیازمند است، ما بایستی اذهان خود را بجد متحول سازیم و به خواست واقعی ملت که همراهی دولت در توافق با غرب است، بی‌اعتنایی نکنیم.

انتهای پیام

کد N951235

وبگردی