آفتاب

حماس اقدام جهانی برای آزادی فلسطینی‌های ربوده شده در مصر را خواستار شد

حماس اقدام جهانی برای آزادی فلسطینی‌های ربوده شده در مصر را خواستار شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" بار دیگر نسبت به ربوده شدن 4 جوان فلسطینی در سینا و بی خبری در مورد سرنوشت آنان ابراز نگرانی کرد و اقدام جهانی برای آزادی آنها را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این 4 جوان فلسطینی نوزدهم ماه میلادی گذشته در حالی که از گذرگاه رفح به سمت فرودگاه بین‌المللی قاهره در حرکت بودند، توسط افراد ناشناس ربوده شدند.

جنبش حماس در نامه‌هایی به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب، ممادو سو، رئیس کمیته فرعی صلیب سرخ در نوار غزه و علاء شلبی، دبیر کل سازمان عربی حقوق بشر، آنها را در جریان حادثه ربوده شدن 4 جوان فلسطینی در مصر قرار داد و گفت به رغم اینکه 2 هفته از این حادثه می گذرد و تماس ها با مراجع امنیتی مصری نیز همچنان ادامه دارد اما هنوز خبری از سرنوشت و وضعیت آنان و یا جزئیات این حادثه در دست نیست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است که اتوبوس حامل جوانان فلسطینی از بخش مصری گذرگاه رفح خارج شد در حالیکه نام آن ها در میان مسافران نبود و پس از اینکه اتوبوس تنها 200 متر از گذرگاه دور شد، افراد مسلح به آن حمله کرده و اقدام به ربودن این 4 جوان کردند. این اتوبوس در میان دو پایگاه نظامی ارتش مورد حمله قرار گرفته است و ربایندگان سوالی در مورد اسامی این 4 جوان نپرسیده و مستقیما آنان را بازداشت کرده و با خود برده‌اند که این نشان می دهد آن ها از قبل این 4 جوان را می شناختند.

جنبش حماس تاکید کرد که طبق پیگیری های صورت گرفته، ثابت شده است که این 4 جوان توسط گروه های مسلح در سینا ربوده نشده اند، زیرا این گروه ها تاکنون هیچ بیانیه ای در این زمینه صادر نکرده و مسئولیت آن را بر عهده نگرفته‌اند.

انتهای پیام

کد N951182

وبگردی