آفتاب

دور جدید مذاکرات طرف‌های یمنی به زودی برگزار می‌شود

دور جدید مذاکرات طرف‌های یمنی به زودی برگزار می‌شود

طرف‌های یمنی قرار است طی روزهای آینده به مذاکرات و نشست‌های خود در مسقط جهت رسیدن به توافق ادامه بدهند. این نشست‌ها با طرح آمریکا برگزار می‌شود و احتمالا فرستاده سازمان ملل به یمن در دور جدید این مذاکرات حضور نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، نشست‌های طرف‌های یمنی در مسقط از 26 اوت گذشته آغاز شده و قرار است با طرح آمریکا طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد اما احتمالا اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در این نشست‌ها حضور نداشته باشد.

آمریکایی‌ها با طرف عمانی برای مشارکت انصارالله و رهبران حزب کنگره سراسری مردمی در دیدارهای 26 و 27 اوت گذشته در مسقط به هماهنگی پرداختند. در این نشست‌ها ابوبکر القربی، وزیر خارجه سابق و یاسر العواضی، رهبر حزب کنگره سراسری مردمی، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله، مهدی المشاط عضو دیگر این جنبش و حمزه حوثی، عضو شورای سیاسی انصارالله حضور داشتند.

همچنین متیو تولر، سفیر واشنگتن در یمن، اریک بیلوفسکی، مدیر عالی رتبه شورای امنیتی ملی آمریکا، سفیر اتحادیه اروپا در یمن و تعدادی از افسران ساختمان اطلاعات عربستان حضور داشتند اما ولد شیخ در این نشست‌ها مشارکت نکرده بود.

این نشست‌ها هیچ نتیجه‌ای نداشت اما نشست آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها به خودی خود اقدام مهمی بود. اینکه آمریکایی‌ها به فکر برگزاری نشست دیگری افتاده‌اند به معنای این است که آنها روی راهکار سیاسی حساب باز کرده‌اند.

آمریکایی‌ها به عربستانی‌ها ابلاغ کرده‌اند که اعضای یمن به نفع آن‌ها نیست بلکه تنها موجب افزایش تنش‌هایی می‌شود که القاعده تنها سود برنده آن خواهد بود.

انتهای پیام

کد N951107

وبگردی