آفتاب

عفو بین‌الملل از نحوه پاسخ اروپا به بحران پناهجویان انتقاد کرد

عفو بین‌الملل از نحوه پاسخ اروپا به بحران پناهجویان انتقاد کرد

عفو بین‌الملل امروز (چهارشنبه) خواهان ایجاد تغییرات اساسی در نحوه مدیریت بحران پناهندگانی شد که اروپا را درگیر کرده و از چگونگی پاسخ رهبران این قاره به این بحران انتقاد کرده و آن را کند و نامنسجم خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که امروز قرار است کمیسیون اروپا پیشنهادهای خود را برای سهمیه‌های اجباری کشورهای اتحادیه اروپا به منظور پذیرش پناهندگان اعلام کند، گروه عفو بین‌الملل یک طرح 5 بندی را برای کمک به کاهش این بحران مطرح کرد.

جان دالهویسن، مدیر امور اروپا و آسیای مرکزی عفو بین‌الملل اظهار داشت: سطح درد و رنج پناهندگانی که از خشونت و نقض حقوق بشر فرار می‌کنند در اروپا به سطحی بی‌سابقه از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون رسیده است.

وی تاکید کرد: پاسخ اروپا به بحران پناهندگان کند و غیرمنسجم بوده در حالی که در این زمان ما نیازمند رهبری روشن‌بینانه و اصلاحات اساسی در نظام پذیرش پناهندگان اروپا هستیم که در حال فروپاشی است.

گروه عفو بین‌الملل همچنین از رهبران اروپایی خواست حمایت خود را از کشورهای خط مقدم بحران پناهندگان افزایش داده و دسترسی پناهندگانی که به کشورهای واقع در مرز اتحادیه اروپا می‌رسند را به خاک این اتحادیه تضمین کنند و از طرح جابه‌جایی اضطراری برای کاهش فشار بر کشورهای مرزی استفاده کنند.

این سازمان همچنین تاکید کرد که کشورهای اروپایی باید قوانین اتحادیه اروپا را که آزادی جابه‌جایی پناهجویان موفق در داخل اتحادیه اروپا محدود می‌کنند، مورد بازبینی قرار دهند و کشورهای خط مقدم این بحران باید از بدرفتاری با پناهندگان و استفاده غیرضروری و افراطی از زور علیه آنها را متوقف کنند.

به گفته عفو بین‌الملل حدود 1.38 میلیون مکان مسکونی برای آسیب‌پذیرترین پناهندگان سراسر جهان در دو سال آینده مورد نیاز خواهد بود. همچنین از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته شده تا دست‌کم در همین مدت 300 هزار مکان سکونتگاه را ارائه دهند.

این سازمان خاطرنشان کرد: بحران پناهندگان بحرانی جهانی است و نه یک بحران اروپایی و رهبران اتحادیه اروپا نمی‌توانند چشم خود را به روی تبعات غم‌انگیز آن ببندند.

انتهای پیام

کد N951057

وبگردی