آفتاب
مظفر:

بهترین و زیباترین فضای ادارات به اقامه نماز اختصاص یابد

بهترین و زیباترین فضای ادارات به اقامه نماز اختصاص یابد

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: در زمینه اقامه نماز جماعت باید در سطح گسترده در دو حوزه عمومی و اختصاصی کار انجام شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: در زمینه اقامه نماز جماعت باید در سطح گسترده در دو حوزه عمومی و اختصاصی کار انجام شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود مظفر در جلسه ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی، اظهار کرد: در فضای عمومی از جمله اقداماتی که می‌توان انجام داد این است که بهترین و زیباترین فضای ادارات و دستگاه‌ها را برای اقامه نماز اختصاص بدهیم و در حوزه خصوصی هم از اقدامات فرهنگی در قالب تولید آثار هنری بهره ببریم.

مظفر افزود: بدین منظور در حوزه عمومی اختصاص و حضور مدیران و مسئولان، اساتید و معلمان در صف اول نماز از جمله ضرورت‌هاست.

وی ادامه داد: در حوزه اختصاصی هم انجام اقدامات فرهنگی و فرهنگ سازی در این حوزه در قالب تولید آثار هنری با هدف نشان دادن آثار نماز بر زندگی فردی و اجتماعی و دعوت جامعه به اقامه نماز باید مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به برگزاری اجلاسیه سراسری نماز کشور طی سال جاری در استان قزوین گفت: پیش از آن تاکید شده در سطح استان‌های کشور این اجلاسیه به صورت استانی با محوریت استانداری‌های کشور برگزار شود.

مظفر این امر را در جهت تجلیل از فعالان ترویج و اقامه نماز جماعت، دستگاه‌های موثر در این حوزه و اقدامات شاخص و مانند آن موثر خواند.

همچنین سیدکمال‌الدین حسینی در این جلسه اظهار کرد: باید دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی انجام طرح‌های تحقیقی و بررسی راهکارها و شیوه‌های دعوت و ترویج نماز را در جامعه جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: در عین حال برخی طرح‌های پژوهشی در این حوزه انجام گرفته که باید در جلسات ارائه و از نتایج آنها در انجام اقدامات بهره گرفته شود.

حسینی ادامه داد: در حوزه ترویج و تقویت نماز در سطح جامعه آنچه بیش از همه اولویت دارد، فرهنگ سازی در این امر است که باید با جدیت بیشتر و در سطح گسترده‌ای انجام شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: تشویق و ترغیب اقشار مختلف به اقامه نماز جماعت از جمله زمینه‌هایی برای تقویت جایگاه نماز در جامعه است.

وی گفت: علاوه بر توجه به بهبود وضعیت نمازخانه‌ها و زیباسازی فضاهای مربوطه باید به فرهنگ سازی در این زمینه بیش از پیش توجه کرد.

حسینی افزود: در حوزه معاونت هماهنگی امور زائران اقداماتی در زمینه ترغیب بازاریان به اقامه نماز جماعت اول وقت و تعطیلی واحدهای صنفی به هنگام نماز اقداماتی آغاز شده که باید بعنوان اولویت در میان سایر بخش‌ها مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر لزوم استفاده از شیوه‌ها و تکنیک‌های مناسب برای ترویج اقامه نماز به ویژه به شکل جماعت، افزود: در میان نسل نوجوان و جوان بهترین روش برای ترغیب آنان به اقامه نماز الگوسازی و همانند سازی است.

وی افزود: موضوع پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی و لحاظ ساختن نمازخانه‌های مناسب در پروژه‌های عمومی و عمرانی در دست انجام هم مورد توجه است.

حسینی یادآور شد: دستگاه‌های مربوطه اعم از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، راه و شهرسازی باید وضعیت نمازخانه‌های بین راهی را ارزیابی کرده و نسبت به بهبود وضعیت آنها اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش استان برپایی نماز جماعت با حضور امامان جماعت از جمله طرح‌های مطلوب در حال اجراست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در جهت ترویج نماز مکاتباتی با دستگاه‌های استان انجام گرفته تا نماز را به جماعت به پا دارند ضمن آنکه هماهنگی‌هایی هم برای شرکت استاندار محترم در نماز جماعت ادارات کل استان صورت گرفته است.

فرشته سلجوقی، مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به نقش پررنگ زنان در پرورش فرزندان و درونی کردن فرهنگ نماز خوانی در آنان، گفت: توجه ویژه به این مهم و انجام اقدامات فرهنگی در این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی لزوم تعبیه مکان مناسب برای اقامه نماز بانوان در ادارت و اماکن عمومی را ضروری دانست.

انتهای پیام

کد N951047

وبگردی