آفتاب

خط و نشان مسکو برای بلغارستان

خط و نشان مسکو برای بلغارستان

واحد مرکزی خبر نوشت: یک نماینده دومای روسیه: این کشور به اقدام بلغارستان در ممانعت از عبور هواپیماهای روس از حریم هوایی این کشور، واکنش مناسب نشان خواهد داد.

نیکلای لویچف نایب رئیس و عضو کمیته امور خارجه دومای روسیه سه شنبه به خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد ما این اقدام غیردوستانه را به خاطر خواهیم سپرد و پاسخی مناسب به آن خواهیم داد. دولت بلغارستان  با اتخاذ این تصمیم به هر علتی که باشد به صف مخالفان مناسبات بین المللی پیوسته است.

تدابیر روسیه برای ایجاد مسیرهای جایگزین

وی تاکید کرد: مخالفت بلغارستان با عبور هواپیماهای روس از حریم هوایی این کشور که حامل کمک های بشردوستانه برای سوریه بودند اقدامی غیرانسانی و کوته بینانه است.

وی افزود: دمشق با تروریستهای گروه ( تکفیری - صهیونیستی ) داعش مخالف است و مسکو در حال کمک به دمشق است و حامیان سوریه آماده اند تا حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روس بگشایند. اما غرب هیچ عملی انجام نمی دهد و تنها در این زمینه مانع تراشی می کند. دولت بلغارستان نیز تحت اوامر واشنگتن دست به چنین اقدامی زده است.

لویچف خاطر نشان کرد: روسیه پیشتر مسیرهای جایگزین را برای عبور هواپیماهای این کشور پیدا کرده است اما بعید به نظر می رسد با سیاست خصمانه دولت بلغارستان در قبال روسیه منفعتی عاید  این کشور شود.

مسکو: دولت بلغارستان حافظه کوتاه مدتی دارد

وی افزود: این روسیه بود که بلغارستان را در قرن نوزدهم از سلطه عثمانی خارج کرد و به تشکیل این کشور کمک کرد . به نظر می رسد دولت بلغارستان حافظه کوتاه مدتی دارد اما مسئله به خوبی در خاطر روسیه مانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بلغارستان دیروز اعلام کرد: بلغارستان با عبور هواپیماهای روسی از حریم هوایی این کشور مخالفت کرده است.

وی افزود: به هواپیماهای نظامی روسیه اجازه ورود به حریم هوایی بلغارستان داده نشده است زیرا تردید داریم این هواپیماها حامل همان محموله هایی باشد که اعلام شده است .

وی ادعا کرد: بلغارستان این تصمیم را مستقل گرفته است.

بنا بر گزارش رسانه ها، آمریکا همچنین از یونان خواسته است تا حریم هوایی این کشور را به روی هواپیماهای روسی که حامل کمک برای سوریه هستند ببندد.

52261

کد N951033

وبگردی