آفتاب

تلاش پنتاگون برای برداشتن موانع حمایت از مخالفان سوری

تلاش پنتاگون برای برداشتن موانع حمایت از مخالفان سوری

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، دولت این کشور در حال بررسی راه‌هایی برای از میان برداشتن مشکلات بر سر راه برنامه حمایت از مخالفان سوری برای مقابله با داعش در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، پیتر کوک،‌ سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون، به جزئیات درباره این مساله و اینکه دولت امریکا چگونه می‌خواهد این برنامه را مجددا بررسی کند اشاره‌ای نکرد اما به خبرنگاران گفت که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا هنوز برای این باور است که آموزش و تجیهز مخالفان میانه روی سوری و اعزام آنها به صحنه نبرد برای مقابله با داعش یک استراتژی درست است.

یکی از مقام های ارشد وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود نیز گفت: هنوز تصمیمی برای رویارویی با مشکلات این برنامه اتخاذ نشده است و پیشنهادها در حال بررسی در وزارت دفاع هستند. دیدارهایی در سطح عالی در این باره قرار است هفته آتی برگزار شود.

سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا به شکست نخستین گروه 54 نفری از مخالفان سوری آموزش دیده توسط نیروهای امریکایی که اواخر ژوئیه سال جاری میلادی به سوریه و برای مقابله به داعش اعزام شدند، اذعان کرد.

جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه به نیروهای مخالف سوری آموزش دیده حمله کرده و چندین تن از آنها را از پای درآوردند و تعدادی را هم به گروگان گرفتند. تعدادی هم که نجات یافته بودند، فرار کردند.

این مقام مسئول وزارت دفاع آمریکا و سایر مقام های پنتاگون از ارائه جزئیات درباره اینکه این 45 نیروی آموزش دیده سوری کجا بود، امتناع کردند.

در حال حاضر، دو گروه دیگر از مخالفان میانه روی سوری که تعداد آنها به 200 تن می‌رسد،‌ در اردن و ترکیه در حال آموزش هستند و آموزش یکی از این گروه ها به زودی به پایان می رسد.

مقام های آمریکایی همچنین بابت اینکه نخستین گروه از این نیروهای آموزش دیده چگونه و کجا قرار است به صحنه نبرد بازگردند، ابراز نگرانی کرده‌اند. این مساله نیز در میان سایر مواردی است که مقام های دولت واشنگتن درباره آن بحث می‌کنند.

کنگره آمریکا 500 میلیون دلار برای این برنامه اختصاص داده و مقام ها می‌گویند که تا پایان مه سال جاری میلادی 42 میلیون دلار خرج شده است.

پنتاگون گزارش داده که هدف نهایی، آموزش 5400 نیرو در سال نخست است.

سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا هدف مذکور به روز شده و تغییراتی در آن ایجاد شده یا خیر و مساله شروع آهسته و مشکل دار آن نیز بررسی می شود یا نه، گفت:‌ مقام های وزارت دفاع آمریکا نسبت به این مساله با نگرانی نگاه می کنند اما هنوز تغییری دراین باره انجام نشده است.

انتهای پیام

کد N951002

وبگردی