آفتاب

استرالیا درخواست آمریکا درباره سوریه را پذیرفت

استرالیا درخواست آمریکا درباره سوریه را پذیرفت

ایرنا نوشت: استرالیا روز چهارشنبه درخواست آمریکا برای پیوستن به حملات هوایی ائتلاف علیه داعش و گسترش این حملات از آسمان عراق به سوریه را پذیرفت، اما تاکید کرد این حملات علیه دولت بشار اسد نخواهد بود.

 'تونی ابوت' نخست وزیر استرالیا، تایید کرد در حملات هوایی در آسمان سوریه حضور خواهد یافت، در عین حالی که قصد دارد در 'حرکتی سریع' 12 هزار پناهجو از دو کشور سوریه و عراق را که تحت تاثیر جنگ قرار گرفته اند، بپذیرد.

وی گفت که پذیرش این 12 هزار نفر اضافه بر سهمیه ای است که استرالیا سالانه برای پذیرش پناهجو اقدام می کند.
ابوت با تاکید بر اینکه مکان های دائمی باید برای اسکان مجدد پناهندگان در نظر گرفته شود، گفت که دولتش علاوه بر بودجه قبلی، 44 میلیون دلار استرالیا کمک مالی برای سازمان هایی که از پناهندگان حمایت می کنند، درنظر گرفته است.

در همین زمان نخست وزیر استرالیا، تاکید کرد که دولتش مبنای قانونی برای گسترش حملات هوایی از عراق به سوریه را حفظ می کند.
ابوت گفت: 'تاکید می کنم هواپیماهای ما تنها داعش را هدف قرار می دهند و با حکومت اسد کاری ندارند و این بسیار به نفع منافع ملی استرالیا است.
'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا روز چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود که این کشور با ایران در مورد پذیرش درخواست واشنگتن مبنی بر حضور در حملات نظامی در آسمان سوریه رایزنی می کند.
به نوشته تارنمای 'ای.بی.سی'، تونی ابوت در ادامه گفت: نابود کردن این فرقه مرگ (داعش) ضروری است، نه فقط برای پایان دادن به بحران انسانی در خاورمیانه، بلکه برای پایان دادن به تهدید استرالیا و جهان ضروری است.
نخست وزیر استرالیا در ادامه در خصوص پناهجویان، گفت که دولت 'در مدت کوتاهی' مقاماتی را به منطقه خاورمیانه برای همکاری با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و شناسایی افراد برای اسکان مجدد اعزام می کند.
دولت فدرال استرالیا متعهد شده است به جای 13 هزار و 750 پناهجو تا سال 2018 میلادی 18 هزار و 750 بپذیرد.
دولت استرالیا تایید کرده است با این تعهد، تعداد پناهجویانی که پذیرش می شوند 12 هزار نفر بیش از تعهد قبلی خواهد بود.

52261

کد N950844

وبگردی