آفتاب

مرکل: سهمیه‌بندی در پذیرش مهاجران یک گام اول مهم است

مرکل: سهمیه‌بندی در پذیرش مهاجران یک گام اول مهم است

صدر اعظم آلمان گفت، سهمیه بندی اجباری در کشورهای اتحادیه اروپا برای پذیرش مهاجران یک گام اول مهم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درحالی اظهار نظر می‌کند که اتحادیه اروپا همچنان برای رسیدگی به سیل مهاجرانی که از جمله از جنگ داخلی سوریه می گریزند و شمار آنها در روزهای پایان هفته به اوج رسید در تقلاست.

کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) طرح‌هایی از جمله سهمیه بندی برای تقسیم ۱۲۰ هزار مهاجر در میان کشورهای عضو را اعلام خواهد کرد.

صدر اعظم آلمان اعلام کرده که کشورش در آینده می تواند مهاجران بیشتری بپذیرد اما خواهان تقسیم این بار است. مرکل در کنار استفان لاف ون، نخست وزیر سوئد صحبت می‌کرد. این دو کشور تاکنون بیشترین پناهجویان سوری را پذیرفته اند.

پیشتر زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان گفت که این کشور تا چندین سال آینده قادر است سالانه ۵۰۰ هزار پناهجو را بپذیرد.

آلمان که مقررات اتحادیه اروپا برای استقبال از هزاران پناهجوی سوریه را معلق کرده، انتظار ورود بیش از ۸۰۰ هزار نفر از آنها فقط در سال جاری را دارد که چهار برابر سال قبل است.

به گزارش بی.بی.سی، مساله تعیین سهمیه برای تقسیم مهاجران باعث اختلاف در اتحادیه اروپا شده است.

مجارستان، جمهوری چک، لهستان، اسلواکی و رومانی گفته اند ملاحظاتی دارند اما لهستان روز سه شنبه موضعش را نرمتر کرد. نخست وزیر این کشور گفت که کشورش بیش از ۲ هزار نفری که ابتدا پیشنهاد کرده بود را خواهد پذیرفت. اسپانیا هم گفته است که اکنون هر رقمی که کمیسیون اروپا پیشنهاد کند را خواهد پذیرفت.

بنا به گزارش‌ها، سیستم سهمیه‌بندی که از سوی ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا اعلام خواهد شد، ۶۰ درصد مهاجرانی که اکنون در ایتالیا، یونان و مجارستان پناه گرفته اند را به آلمان، فرانسه و اسپانیا اختصاص خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که این سهمیه‌بندی بر تولید ناخالص ملی، جمعیت، میزان بیکاری و شمار متقاضیان پناهندگی بستگی خواهد داشت. کشورهایی که از پذیرش مهاجران سر باز بزنند با جریمه مالی روبرو خواهند شد.

مهاجرانی که عمدتا از سوریه می آیند مسیری طولانی را طی می کنند، که از ترکیه شروع می شود و با گذر از دریا به یونان می رسد و بعد از مقدونیه و صربستان می گذرد تا به مجارستان برسد. بعد از آن مهاجران سعی می کنند با قطار یا سایر وسایل به اتریش و آلمان بروند.

انتهای پیام

کد N950692

وبگردی