آفتاب

بازگشایی دفتر دیپلماتیک آمریکا در سومالی

بازگشایی دفتر دیپلماتیک آمریکا در سومالی

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دفتر دیپلماتیک این کشور در سومالی را بازگشایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد هیئت دیپلماتیک و کنسولی این کشور در سفارت ایالات متحده در نایروبی مستقر خواهد بود و نمایندگان واشنگن بین موگادیشو و نایروبی در تردد خواهند بود، با این حال مقامات آمریکا امیدوارند که دفتر دیپلماتیک کشورشان در موگادیشو دایر شود.

در این بیانیه آمده است: شروع فعالیت های آمریکا در سومالی در راستای تداوم تلاش ها برای عادی سازی روابط میان طرفین انجام می گیرد و اگر شرایط امنیتی اجازه دهد دیپلمات های آمریکایی به صورت مستمر به سومالی تردد خواهند داشت.

این در حالی است که واشنگتن در سال ۱۹۹۱ با شروع جنگ داخلی در سومالی سفارت خود را در این کشور تعطیل کرد. همچنین ارتش آمریکا سال ۱۹۹۳ بعد از کشته شدن ۱۸ سرباز آمریکایی در سومالی در جریان سقوط یک فروند بالگرد، نیروهایش را از این کشور خارج کرد.

با این حال اوایل سال ۲۰۱۳ واشنگتن بار دیگر سومالی را مورد توجه قرار داد و جان کری چندی پیش برای برقراری روابط دیپلماتیک عازم این کشور شد. قرار است تا زمان تعیین سفیر جدید، دفتر دیپلماتیک آمریکا در سومالی از سوی کاردار اداره شود؛ چرا که سفیر واشنگتن در سومالی به دلایل شخصی از این کشور خارج شده است.

کد N950613

وبگردی