آفتاب
در راستای خرسندی صهیونیستها صورت گرفت؛

فرمانده گردانهای عزالدین قسام در فهرست تروریسم آمریکا

فرمانده گردانهای عزالدین قسام در فهرست تروریسم آمریکا

در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه آمریکا فرمانده گردانهای عزالدین قسام به همراه دو رهبر حماس و اسیر آزاده لبنانی را فهرست تروریسم قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، وزارت خارجه آمریکا، محمد ضیف فرمانده کل گردانهای عزالدین قسام و  یحیی سنوار از رهبران حماس و روحی مشتهی عضو دفتر سیاسی این جنبش و سمیر القنطار اسیر آزاده لبنانی را در فهرست تروریسم قرار داد.

سنوار و مشتهی در جریان قرارداد وفاداری با آزادگان در اکتبر سال 2011 از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

همچنین سمیر قنطار اسیر آزاده لبنانی هم یکی دیگر از افرادی است که در لیست تروریسم واشنگتن قرار گرفته است.

اسماعیل رضوان از رهبران حماس در واکنش این اقدام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: درج نام مبارزان در فهرست تروریسم اشغالگران را جریح و تشویق می کند.

وی افزود: این اقدام آمریکایی ها تلاشی علیه فلسطینی ها و دودستگی بیشتر میان آنهاست.

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" اقدام آمریکا به قرار دادن نام رهبران آن در لیست تروریسم را به شدت محکوم کرد و گفت که واشنگتن نفاق و جانبداری خود از رژیم صهیونیستی و جنایت های آن علیه ملت فلسطین را ثابت کرد.

صلاح البردوی از رهبران حماس در واکنش به این اقدام آمریکا گفت که آمریکا همواره حامی و جانبدار رژیم صهیونیستی بوده است و به هر شیوه ای تلاش می کند تا بر جنایت های این رژیم علیه ملت فلسطین سرپوش بگذارد.

وی افزود: آمریکا که انواع سلاح و تجهیزات پیشرفته در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهد تا با آن کودکان و زنان فلسطینی را به خاک و خون بکشد و خانه هایشان را بر سرشان خراب کند، خود نیز شریک این رژیم در این جنایت ها است.

بردویل اعلام کرد که این اقدام آمریکا پرده از نفاق و حمایت علنی آن از رژیم صهیونیستی برداشت. وی گفت که آمریکا قبل از اینکه به فکر تروریست خواندن مبارزان فلسطینی باشد، باید در آینه به چهره قبیح و زشت خود بنگرد و ببنید تروریسم را چه کسی به وجود آورده است و مسبب تمامی قتل و کشتارها در سراسر دنیا چه کسی است.

وی قراردادن اسامی رهبران حماس در لیست تروریسم آن هم در شرایطی که صهیونیست های متجاوز جنایت های خود علیه ملت فلسطین را شدت بخشیده اند و در جنگ تابستان گذشته نیز وحشیانه ترین جنایت ها را علیه فلسطینیان مرتکب شدند، مایه تعجب خواند.

واشنگتن در حالی مبارزان مقاومت فلسطین و لبنانی را در فهرست تروریسم قرار می دهد که از گروههای تروریستی در سوریه حمایت می کند.رژیم صهیونیستی در جریان جنگ اخیر علیه غزه تلاش زیادی برای به شهادت رساندن محمد ضیف به کار بست اما تلاش های آن با ناکامی روبرو شد.

کد N950519

وبگردی