آفتاب

برگزاری هفته فرهنگی افغانستان در خانه اندیشمندان علوم انسانی

برگزاری هفته فرهنگی افغانستان در خانه اندیشمندان علوم انسانی

همزمان با هفته فرهنگی افغانستان در ایران که بعداز ظهر سه‌شنبه در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، از مهاجران افغان فعال در حوزه فرهنگ و هنر تقدیر به عمل آمد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم عبدالرحیم نیکخواه، رییس جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی و از اعضای خانه اندیشمندان علوم انسانی، جغرافیای ادب فارسی را به کوه بزرگ و استواری تشبیه کرد و گفت: افغانستان، ایران و تاجیکستان نماد این کوه سترگ هستند و قله آن کشور افغانستان است.

وی افزود: خانه اندیشمندان علوم انسانی به عنوان پایگاهی برای تبادل افکار و اندیشه، آمادگی لازم برای حضور فعال در عرصه فرهنگ و ادب فارسی را به ویژه برای اندیشمندان افغانستان داراست.

در ادامه مراسم سید عبدالله حسینی، مشاور شهردار تهران و عضو کمیسیون ایران و افغانستان در وزارت کشور از طرح ساخت کتابخانه در کابل و انعقاد قرارداد بین کابل و تهران توسط شهرداری خبر داد.

سید ابوطالب مظفری شاعر، محمد مهدی میرزایی خوشنویس، داوود سرخوشخواننده و آهنگساز افغانستان و محمدرضا وصفی رییس سابق مجمع تشکل‌های بین‌المللی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله افرادی بودند که به پاس خدمات و تلاش‌های ارزنده‌شان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

شایان ذکر است که مراسم شعر خوانی توسط شاعران معاصر افغانستانی و اجرای موسیقی سنتی افغانستان از دیگر برنامه‌هایی بود که در افتتاحیه هفته فرهنگی افغانستان اجرا و با استقبال تماشاگران مواجه شد.

انتهای پیام

کد N950474

وبگردی