آفتاب
حیدرپور در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

آمانو خارج از حیطه اختیاراتش اظهارنظر نکند/لزوم جلب اعتماد ایران

آمانو خارج از حیطه اختیاراتش اظهارنظر نکند/لزوم جلب اعتماد ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای آمانو در حیطه مسئولیت های خود اظهارنظر کند در غیر این صورت تنها اعتبار خود را کاهش داده است.

عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اظهارات روز گذشته آمانو درباره پارچین و همچنین کاهش توان راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: به نظر می رسد آقای آمانو اطلاعات دقیقی از حیطه وظایف و اختیارات خود ندارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری است متعهد با شئون مختلف نظامی، دفاعی و هسته ای که پارچین نیز بخشی از شئون دفاعی متعلق به صنایع دفاعی ایران است.

نماینده مردم شهرضا ادامه داد: ساخت و سازهایی که در پارچین انجام می شود هیچ ارتباطی به فعالیت های هسته ای نداشته و اصلا خارج از محدوده کاری صنایع دفاعی می باشد، طبیعی است که گاهی در این منطقه برای توسعه فضای موجود ساخت و سازهایی صورت گیرد.

وی گفت: این ساخت و سازها هیچ ربطی به فعالیت های هسته ای ندارد و در عین حال ربطی به آمانو و آژانس هم ندارد.

نماینده مردم شهرضا افزود: در شرایط فعلی و برای عملیاتی شدن برجام جلب اعتماد ایران برای غرب از اهمیت بالایی برخوردار است و طرح چنین مسائلی جای تعجب دارد.

حیدرپور خاطرنشان کرد: آقای آمانو در حیطه مسئولیت های خود اظهارنظر کند در غیر این صورت تنها اعتبار خود را کاهش داده و هیچ ثمری نخواهد داشت.

به گزارش مهر، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی روز گذشته در پایان نشست شورای حکام عنوان کرد ما از طریق تصاویر ماهواره‌ای شاهد برخی فعالیت‌ها در پارچین بوده‌ایم. این فعالیت‌ها توان آژانس برای راستی‌آزمایی را تضعیف می‌کند. با این حال ما هنوز به آنجا دسترسی نیافته‌ایم و این اطلاعات را از طریق تصاویر ماهواره‌ای دریافت کرده‌ایم

کد N950349

وبگردی