آفتاب
استاندار مازندران خبر داد:

درختان بزرگ‌ترین پارک‌ جنگلی خاورمیانه در حال انقراض

درختان بزرگ‌ترین پارک‌ جنگلی خاورمیانه در حال انقراض

استاندار مازندران گفت: درختان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی خاورمیانه در شهرستان نور در حال انقراض است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، ربیع فلاح در آئین افتتاحیه ششمین همایش ملی مرتع و مرتعداری ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور گفت: موضوعات مطرح شده در همایش مسائل جدیدی نیست و بهتر است با مرور اقدامات گذشته راهکاری برای حفظ مراتع پیدا کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه طرح مرتع‌داری یکی از دستاوردهای مهم سازمان حفظ جنگل و مراتع است، تصریح کرد: مراتع همیشه مورد توجه بوده و در دوره دولت سازندگی نگاه ویژه نسبت به مراتع و منابع طبیعی وجود داشت.

وی با بیان اینکه احساس من این است که توجه ویژه نسبت به حفظ مراتع در کشور وجود دارد، افزود: در سال 85، 25 هزار میلیارد تومان اعتبار بخش‌ دولتی برای مراتع و جنگل اختصاص یافت و امروز این اعتبار در سطح کشور به 170 هزار میلیارد تومان رسیده است.

فلاح دولتی بودن مراتع را مانع توسعه و حفظ مراتع دانست و اظهار کرد: با اقداماتی که تا کنون درباره طرح‌های مرتع‌داری شده است امروز پرونده طرح‌های مرتع‌داری بسته شده و شناسایی اراضی منابع طبیعی اتفاق افتاده و ممیزی نیز انجام و دامدارانی که مجوز فعالیت داشتند ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه امروز باید به کمبودها و مشکلات در توسعه مرتع و مرتع‌داری بپردازیم، اظهار کرد: من اعتقادی به استخدام سازمان منابع طبیعی برای حفظ مراتع ندارم، زیرا استان مازندران به اندازه کشور ژاپن نیروی انسانی دارد و راهکار حفظ مراتع واگذاری آن به بخش خصوصی و بهره‌برداران است.

استاندار مازندران با اشاره به وضعیت درختان پارک نور استان مازندران گفت: این درختان به سبب ماندگی آب در سطح زمین در حال انقراض هستند و تلاش استان در اجرای طرح در این منطقه هنوز بی‌نتیجه مانده و نیاز است این ساختار منفعلانه که موجب رکود کشور و مانع توسعه و مصالح کشور است، بشکند.

انتهای پیام

کد N950345

وبگردی