آفتاب

مشاور ارشد وزارت کشور: حذف بعیدی‌نژاد بی‌اخلاقی محض بود

مشاور ارشد وزارت کشور: حذف بعیدی‌نژاد بی‌اخلاقی محض بود

جماران نوشت: مشاور ارشد وزیر کشور در رابطه با برخورد با نماینده وزارت امور خارجه در صدا و سیما گفت: این کار یک اقدام و بی اخلاقی محض بود و باید صدا و سیما و آقای زاکانی از دولت عذر خواهی کنند.

سید علی میرباقری  در رابطه با برخورد صورت گرفته با نماینده وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای در صدا و سیما، اظهار کرد: امام خمینی(س) به ما یاد دادند که صدا و سیما دانشگاه ملی است. دانشگاه از نظر تاریخی، منطق و اخلاقی محل برخورد و تضارب افکار است و نگرش ها و افکار و بینش های مختلف در آن مطرح می شود و باید تضارب افکار در آن صورت بگیرد تا مردم صحبت های همه گروه ها را ببینند و بشنوند تا فهم و درک سیاسی خودشان را بالا ببرند و بین سره و ناسره خودشان تشخیص دهند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من کاری که در برنامه گفت و گوی ویژه خبری بین آقایان زاکانی و بعیدی نژاد اتفاق افتاد، نه با فلسفه وجودی صدا و سیما که دانشگاه عمومی است هم خوانی دارد و نه با مدیریت مجموعه صداو سیما هم خوانی دارد. ضمن اینکه با شخصیت نمایندگی مجلس نیز همخوانی ندارد که این چنین برخورد هایی انجام شود.

مدیرکل سابق امور مجلس وزارت کشور با اشاره به اینکه مردم این رفتارها را در کشور رصد می کنند، گفت: امام راحل به ما یاد دادند که مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد و قطعا نماینده مجلس آن هم از مرکز سیاسی کشور و ام القرا بینش سیاسی و اخلاقی کشور که تهران است، عملکرد آقای زاکانی و برخورد ایشان به عنوان یک نماینده مجلس هیچ همخوانی با این تفاسیری که حضرت امام از مجلس داشتند، ندارد. شکی در آن نیست که مردم هوشیار ایران این رفتار ها را می بینند و می شنوند و تجزیه و تحلیل می کنند و به نظر من کار بسیار غیر اخلاقی، ضدارزشی و ضدمنطقی در صدا و سیما صورت گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس شنیده های من، اینکه آقای زاکانی حاضر نشدند رو در رو با آقای بعیدی نژاد بنشینند و نظریاتشان را برای مردم بیان کنند؛ واقعا تاسف آور است و بد تر اینکه مجری و مسئولان صدا و سیما هم حرف ایشان را پذیرفته و آقای بعیدی نژاد را در برنامه شرکت ندادند.

میرباقری یادآور شد: دولت برخاسته از آرا مردم و مورد تایید نظام است و تصمیمات در ابعاد مختلف اعم از داخلی و خارجی با راهبرد های مقام معظم رهبری بوده است و با این تفاسیر صدا و سیما و آقای زاکانی حتما باید از دولت بابت این کار کاملا غیر اخلاقی عذر خواهی کنند.

گفتنی است، 4 روز پیش، حمید بعیدی نژاد و علی رضا زاکانی برای شرکت در گفت و گوی ویژه خبری به صدا و سیما دعوت می شوند که با اعتراض زاکانی و مخالفتش با حضور بعیدی نژاد در این برنامه، صدا و سیما از حضور بعیدی نژاد در این برنامه جلوگیری می کند و زاکانی تنها در این برنامه شرکت می کند.

29213

 

کد N950321

وبگردی