آفتاب

بروکسل میزبان نشست پناهندگان/ روز سرنوشت اروپا و مهاجران

بروکسل میزبان نشست پناهندگان/ روز سرنوشت اروپا و مهاجران

کمیسیون اروپا امروز سه شنبه تشکیل جلسه می دهد تا در مورد اسکان ۱۶۰ هزار مهاجر تصمیم گیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، کمیسیون اروپا امروز سه شنبه تشکیل جلسه می‌دهد تا در مورد طرح بحث‌ برانگیز اسکان ۱۶۰ هزار پناهجو در سراسر اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد.

اگر این طرح تصویب شود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا که از پذیرش پناهجویان سر باز بزنند، جریمه خواهند شد. دولت یونان و آژانس پناهندگان سازمان ملل روز دوشنبه کشتی ها و نیروی انسانی بیشتری را به کار گرفته اند تا به وضعیت ۲۵ هزار پناهجویی که در جزیره لزبز یونان بلاتکلیف مانده اند رسیدگی کنند.

در مجارستان هم صدها مهاجر و پناهجو شب را در نزدیکی مرز صربستان و در اماکن اسکان موقت با تجهیزات و امکانات محدود به سر برده اند.

از سوی دیگر صدها مهاجر با شکستن صفوف پلیس در مرز جنوبی مجارستان در کنار صربستان، با پای پیاده در حال رفتن به سوی بوداپست هستند.

این مهاجران پیشتر یک اردوگاه ثبت نام در روژکه را ترک کرده بودند. گزارش می شود که حدود ۳۰۰ مهاجر درحال حرکت با پای پیاده در کنار یک جاده هستند و ماموران پلیس آنها را همراهی می کنند.

هزاران مهاجر و پناهجو با عبور از کشورها بالکان برای رفتن به آلمان و سایر کشورهای غرب اروپا وارد مجارستان می شوند و این کشور محل خودنمایی این بحران بوده است.

کد N950105

وبگردی