آفتاب

ستاد اقتصاد مقاومتی زیر نظر معاون اول رییس جمهور تشکیل می‌شود

ستاد اقتصاد مقاومتی زیر نظر معاون اول رییس جمهور تشکیل می‌شود

ایسنا نوشت: معاون اول رییس جمهور در جلسه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: موضوع تشکیل ستاد اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، هم‌اکنون توسط دولت در دست پیگیری جدی است که تا هفته ی آینده ساختار و نحوه‌ی تشکیل این ستاد به تصویب دولت خواهد رسید.

معاون اول رییس جمهور ضمن تشریح اقدامات دولت پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، از اواخر سال 92 مسئولیت از سوی رییس جمهور به اینجانب محول شد و پس از تقسیم کار میان دستگاهای اجرایی ذیربط، دبیرخانه‌ای برای پیگیری موضوع در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور فعال شد.

جهانگیری افزود: شورای اقتصاد به صورت مستمر و با جدیت جلساتی را برای پیگیری اقتصاد مقاومتی تشکیل داد و وظایف و تکالیف هر دستگاه ابلاغ گردید و پس از آن نیز دبیرخانه شورای اقتصاد ضمن دریافت گزارش هفتگی از روند پیشرفت کار و اجرای برنامه‌ها از دستگاههای ذیربط، این گزارش ها را به طور مرتب برای استحضار مقام معظم رهبری و رییس جمهور ارسال کرده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تشکیل ستادی برای پایه ریزی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات وزیران در هفته دولت فرمودند که مسئولین دو قوه دیگر نیز در این ستاد حضور داشته باشند و کمک کنند تا مسئله ای حل نشده باقی نماند و فرمودند که باید غیر از دستگاه های دولتی، سایر نهادها و سازمان های غیر دولتی مثل بسیج و قرارگاه و نهادهای توانمند دیگر باید دعوت شوند و در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی با همه‌ی امکانات کمک کنند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه افزود: پس از مذاکره با آقای رئیس جمهور مقرر شد که ستاد مورد نظر زیر نظر معاون اول در قالب یک کارگروه طراحی و تشکیل شود و تیم اقتصادی دولت و وزرای ذیربط نیز در این ستاد عضو باشند.

جهانگیری با یادآوری موضوع ابلاغ قانون پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی که در هفته‌ی گذشته توسط رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد، گفت: بر اساس این قانون نیز باید ستادی با حضور معاون اول رئیس جمهور و معاون قوه قضائیه و نایب رییس مجلس شورای اسلامی تشکیل شود و روند پیشرفت و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی را پایش نماید.

29214

 

کد N949943

وبگردی