آفتاب

برگزاری اولین نمایشگاه نسخ خطی، منسوجات و البسه قاجار در ارومیه

برگزاری اولین نمایشگاه نسخ خطی، منسوجات و البسه قاجار در ارومیه

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: به منظور پویایی موزه‌ها اولین نمایشگاه نسخ خطی، منسوجات و البسه قاجار در ارومیه برگزار می شود.

محمد فتحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این نمایشگاه ظهر امروز(سه‌شنبه) افتتاح خواهد شد، افزود: به منظور پویا سازی و تعالی فرهنگی موزه های ارومیه اقلام تاریخی که مطالعه نشده و در مخزن نگه داری می شدند به صورت موزه های موضوعی در معرض دید مردم قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه موضوع این دوره از نمایشگاه ها کتاب و البسه تاریخی است، گفت: مطالعه، تعیین مولف و نوع کتبی که در این نمایشگاه به عرضه گذاشته می شوند به تازگی به پایان رسیده و برای اولین بار به نمایش گذاشته می شوند.

فتحی ادامه داد: مرقعات و دست نویس های نفیس تاریخی و خوش نویسی های عماد الکتاب نیز در این نمایشگاه عرضه می شوند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در خصوص نمایشگاه منسوجات و البسه تاریخی افزود: به منظور آشنایی با نوع پوشش مردم در زمان قدیم البسه های مردانه و زنانه درباری دوران قاجار در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا؛ نمایشگاه منسوجات و البسه قاجار در موزه مردم شناسی واقع در خیابان ایالت، و موزه کتب و آثار خطی در موزه باستان شناسی واقع در خیابان شهید بهشتی از 17 تا 27 شهریور در ساعات 9 الی 20 آماده بازدید عموم هستند.

انتهای پیام

کد N949856

وبگردی