آفتاب

اعتراض اماراتی‌ها به مشارکت‌ کشورشان در جنگ یمن/کارشکنی دولت مستعفی در حل بحران یمن

اعتراض اماراتی‌ها به مشارکت‌ کشورشان در جنگ یمن/کارشکنی دولت مستعفی در حل بحران یمن

صدها شهروند اماراتی با برگزاری تظاهرات گسترده اعزام فرزندانشان توسط مسئولان به جنگی بیهوده در یمن که هیچ منفعتی برای آن‌ها ندارد و نیز مشارکت این کشور در جنگ یمن را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سبأنت، آن‌ها خواهان بازگشت بقیه سربازان اماراتی شدند که به جنگ یمن فرستاده شده‌اند.

پایگاه خبری "امارات 71" اعلام کرد: مردم این کشور خواهان نجات بقیه نیروهای کشور از "جهنم یمن" هستند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر فرزندانشان را از این جنگ بازگردانند.

این پایگاه اعلام کرد که مردم یمن همچنین خواهان دادن غرامت به خانواده‌های شهدا و مطمئن کردن اماراتی‌ها برای توقف اعزام فرزندانشان به جنگ هستند.

این پایگاه تاکید کرد: باید حکام و مسئولان دولت امارات به خواسته‌های مردم گوش دهند چراکه هیچ بهایی برای جان جوانان اماراتی وجود ندارد.

این در حالی است که یک مسئول یمن به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت که دولت مستعفی یمن طی دیدار منصور هادی با اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن درخواست حوثی‌ها برای بازگشت دولت مستعفی به مدت دو ماه و انجام فعالیت خود به عنوان دولت موقت را رد کرده است.

جنبش انصارالله با طرح هفت بندی شیخ احمد برای حل بحران یمن موافقت و تاکید کرده بود که بازگشت دولت مستعفی یمن را برای دو ماه می‌پذیرد که طی این مدت دولت وحدت ملی تشکیل شود.

انتهای پیام

کد N949783

وبگردی