آفتاب

طرح برادر پادشاه عربستان برای حل بحران سوریه

طرح برادر پادشاه عربستان برای حل بحران سوریه

طلال بن عبدالعزیز، برادر پادشاه عربستان با ارائه طرحی درخصوص حل بحران سوریه، از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا برای توقف خونریزی‌ها و جنگ در سوریه به همکاری با جامعه بین‌الملل بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، طلال بن عبدالعزیز، برادر ناتنی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی "توییتر" طرحی را درخصوص حل بحران سوریه ارائه کرد که این طرح شامل توقف درگیری‌ها در سوریه، تشکیل دولت بی‌طرف و موقت که مسوولیت برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف که تحت نظارت بین‌المللی و کشورهای عربی برگزار شود را برعهده بگیرد و بر این اساس کسی که در انتخابات پیروز شود به عنوان نخست‌وزیر آینده انتخاب شده و بعد از آن انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود.

وی در اظهاراتی که متناقض با رویکرد واقعی عربستان درباره سوریه است مدعی شد: "دیدگاه ما در این خصوص به دلیل کشته شدن برادران سوریمان است. این مساله‌ای است که هیچ وجدانی آن را نمی‌پذیرد و خداوند نیز از آن راضی نیست."

طلال بن عبدالعزیز از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا برای توقف خونریزی‌ها و جنگ در سوریه با جامعه جهانی همکاری کنند.

طلال بن عبدالعزیز که به دلیل نارضایتی از انتخاب "محمد بن سلمان" به عنوان جانشین ولیعهد عربستان و "محمد بن نایف" به عنوان ولیعهد از ملک سلمان انتقاد کرده بود برای مدتی طولانی از دادن نظر درخصوص حوادث عربستان و جهان عرب خودداری کرد.

انتهای پیام

کد N949771

وبگردی