آفتاب
آخرین اخبار از لبنان؛

فردا روز مهمی برای لبنان است

فردا روز مهمی برای لبنان است

در حالی که طرف‌های لبنانی آماده می‌شوند تا فردا (چهارشنبه) در جلسه مذاکرات ملی حضور یابند، فعالان لبنانی نیز خود را آماده می‌کنند تا فردا تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، پیش بینی می‌شود که بیروت طی ساعات آتی صحنه تدابیر امنیتی شدید باشد و تعداد زیادی از مسیرهای اطراف ساختمان پارلمان لبنان که طرف‌های لبنانی در آنجا گردهم خواهند آمد، بسته شود.

برخی فعالان لبنانی اخیرا در اعتراض به بحران زباله‌ها در ساختمان وزارت محیط زیست تحصن کرده بودند. نیروهای امنیتی تلاش خواهند کرد تا مانع از تلاش تظاهرکنندگان برای یورش به مقر پارلمان شوند.

همچنین اکرم شهیب، وزیر کشاورزی لبنان که تمام سلام، نخست وزیر وی را مامور تلاش برای حل بحران زباله‌ها کرده است تماس‌های لازم را با گروه‌های سیاسی برقرار می‌سازد تا موافقت اولیه آن‌ها را با طرح خود برای حل بحران به دست آورد.

اگر وی بتواند موافقت گروه‌های سیاسی را با طرح خود به دست آورد این طرح به دولت داده می‌شود تا آن را تصویب کند و اگر به توافق دست نیابد تمام سلام مجبور می‌شود تا در جلسه مذاکرات ملی این مساله را مطرح کند.

مذاکرات ملی لبنان قرار است تنها به هفت پرونده محدود بپزدازد.

این پرونده‌ها عبارتند از: ریاست جمهوری، فعالیت پارلمان، عملکرد دولت، تمرکز زدایی، قانون انتخابات پارلمانی، قانون سلب تابعیت و حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی.

حزب الله و بیشتر گروه‌های لبنانی به جز سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه با شرکت در این مذاکرات موافقت کرده‌اند.

به گزارش منابع، حزب الله و میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان دیدگاه مشترکی را برای حل بحران بر سر میز مذاکرات خواهند داشت که شامل دو گزینه است یا موافقت با انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور با برگزاری انتخابات پارلمانی پیش از انتخاب رئیس جمهور.

در همین راستا قرار است فعالان لبنانی صبح فردا تحصن محدودی را برپا کرده و عصر فردا تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کنند.

انتهای پیام

کد N949741

وبگردی