آفتاب

ایرانپور: "منشور اخلاقی" انتخابات را پرشور می‌کند

ایرانپور: "منشور اخلاقی" انتخابات را پرشور می‌کند

یک نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت تدوین "منشور اخلاقی" احزاب گفت که تدوین چنین منشوری می‌تواند انتخابات را پرشورتر کند.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا عنوان کرد: احزاب، آن‌طور که باید و شاید در کشور ما شکل نگرفته و برخلاف خیلی از کشورها که احزاب نقش مهمی دارند و تاثیرگذارند، در کشور ما این‌طور نیست و نقش احزاب به این صورت نهادینه نشده است.

او ادامه داد: امسال دو انتخابات مهم در پیش داریم و سمت‌ و سوی جامعه به ویژه در نیمه دوم سال به سمت فعالیت‌های انتخاباتی و حزبی پیش می‌رود. در این شرایط نقش اخلاق و قانونمداری برجسته است و هم به منشور اخلاقی و هم به تبیین و شفاف‌سازی قانون که احزاب در آن چارچوب فعالیت کنند نیاز داریم.

این نماینده مجلس درباره تاثیر تدوین منشور اخلاقی در پرشورتر شدن فضای انتخاباتی نیز تاکید کرد: ما زمانی باید فضا را گرم شده قلمداد کنیم که اخلاق در فعالیت‌های انتخاباتی حاکم باشد نه فضای دروغ و تهمت و افترا. شاید به زعم برخی از احزاب انتخابات پرشور باشد اما وقتی در داخل آن زمینه اخلاقی نباشد، گرم و پرشور نخواهد بود.

ایرانپور درباره وجود زمینه‌ها و بستر لازم برای تدوین چنین منشوری گفت:‌زمینه برای این کار وجود دارد چون نظام ما مبتنی بر شرع مقدس اسلام است. به علاوه، پیام انقلاب هم از همان ابتدا فرهنگی بوده و نقش فرهنگ و اخلاق در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی پررنگ بوده است.

نماینده مردم مبارکه در پایان تصریح کرد: فضا و بستر تدوین منشور اخلاقی وجود دارد اما نیاز است که احزاب جدی‌تر وارد شده و آن را عملی کنند.

انتهای پیام

کد N949716

وبگردی