آفتاب

وزیر خارجه اسپانیا: زمان مذاکره با اسد فرا رسیده است

وزیر خارجه اسپانیا: زمان مذاکره با اسد فرا رسیده است

وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد، کشورهای غربی باید مذاکره با رئیس جمهور سوریه را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حوزه مانوئل گارسیا مارگالو، وزیر خارجه اسپانیا در سفر خود به تهران در این باره گفت: اگر ما خواهان این جنگ نیستیم زمان آن فرا رسیده تا مذاکرات با دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه آغاز شود جنگی که تاکنون مرگ 250 هزار تن را در پی داشته و موجب تداوم ایجاد تراژدی‌های بشری است.

گارسیا مارگولو افزود، خودداری غرب از مذاکره با اسد یک خلأ را در این کشور ایجاد می‌کند که شبه نظامیان داعش تنها از آن بهره می‌برند.

وی همچنین خواهان دخالت نظامی علیه افراط گرایان با حمایت قاطعانه سازمان ملل شد.

مارگالو تاکید کرد: ما چه دوست داشته باشیم چه نه، دولت اسد در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر خواهد شد و در مذاکرات بین‌المللی مشروعیت دارد.

سوریه از سال 2011 درگیر جنگ داخلی است و دولت آن با گروه‌های مختلف مخالفان و گروه‌های شبه نظامی از جمله داعش دست به گریبان است.

بسیاری از کشورهای غربی و متحدان آن‌ها در منطقه مشروعیت دولت بشار را قبول ندارند هم زمان ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا حملات هوایی خود علیه مواضع داعش در سوریه را ادامه می‌دهد بدون اینکه اقدامش از سوی دمشق تایید شده باشد. این ائتلاف علاوه بر این در اقدامی در مخالفت با دولت بشار گروه‌های مخالفان دولت را در سایر کشورها آموزش داده و تجهیز می‌کند.

در مقابل این دول غربی و عربی روسیه دولت اسد را به رسمیت شناخته و از نظر نظامی از آن حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N949693

وبگردی