آفتاب
جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا،

در دولت یازدهم بسترهای تهیه منشور اخلاقی توسط جریانات سیاسی فراهم است

در دولت یازدهم بسترهای تهیه منشور اخلاقی توسط جریانات سیاسی فراهم است

یک عضو فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت مجلس با پیشنهاد این که تمامی احزاب و جناح‌ها باید برای خود منشور اخلاقی تدوین کنند، تاکید کرد: با توجه به روش و منش دولت یازدهم به نظر می‌رسد بسترهای تهیه منشور در میان جریانات سیاسی فراهم است.

یک عضو فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت مجلس با پیشنهاد این که تمامی احزاب و جناح‌ها باید برای خود منشور اخلاقی تدوین کنند، تاکید کرد: با توجه به روش و منش دولت یازدهم به نظر می‌رسد بسترهای تهیه منشور در میان جریانات سیاسی فراهم است.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این‌که وجود یک منشور اخلاقی و پایبندی همه جریانات به آن تاچه اندازه در کاهش تنش‌های انتخاباتی و پر شور شدن انتخابات موثر است؟ گفت: ما کشوری اسلامی هستیم و هر سال یک انتخابات در کشور برگزار می شود و بعضا در جریانات انتخابات‌ها، اتفاقات تلخی در کشور می‌افتد، بداخلاقی‌هایی به وجود می‌آید و یا با آبروی افراد بازی می‌شود و از تریبون‌ها مطالبی خلاف واقع گفته‌ می‌شود، کارناوال‌ها اقداماتی کرده و یا شب‌نامه پخش می‌شود و طبیعی است که دولت باید تدابیری را در این گونه موارد اتخاذ کند.

وی تاکید کرد: البته هر اندازه در این زمینه قانون مکتوب شود جامع و مانع نخواهد بود مگر این‌که احزاب، گروه‌ها، جناح‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی براساس متدولوژی اخلاقی حرکت کنند و یک چارچوب اخلاقی دین‌مدارانه ترسیم کنند.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این که تاکنون چنین چارچوبی از سوی جریانات و احزاب شکل نگرفته و نبوده است، اظهار کرد: این مساله سبب می شود آن شور و هیجان انتخاباتی و آن تقدس و دین‌مداری از بعضی از گروه ها، افراد و جناح‌ها گرفته شود بنابراین لازم است احزاب، جناح‌ها در قالب یک منشور اخلاقی کشور را هدایت کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم اگر چنین منشورها یا چارچوب‌هایی ترسیم شده و این امر تحقق پیدا کند بسیاری از تنش‌های انتخاباتی و اجتماعی که بعضا در برخی از نقاط کشور حوادث تلخی را ایجاد می‌کند، کاهش پیدا کند و ما شاهد تکرار چنین مسائلی نخواهیم بود.

جعفرزاده در ادامه پیشنهاد کرد: تمامی احزاب، گروه‌ها، افراد و جناح‌ها منشور اخلاقی برای خود تدوین کنند تا هیچ کاری خلاف قانون انجام نشود ضمن این که الگوی دین مدارانه انتخاباتی هم خواهد بود.

وی درباره این‌که تاچه اندازه جریانات سیاسی آمادگی تهیه چنین منشور اخلاقی را دارند؟ گفت: با توجه به روش و منش دولت و رهنمودهای مقام معظم رهبری فکر می‌کنم در این دوره، بستر برای این موضوع فراهم است؛ یعنی در دولت یازدهم با توجه به این که از دولت‌های قبلی خارج شدیم به نظر می‌رسد که بستر‌های تهیه منشور در میان جریان‌های سیاسی فراهم است.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس درباره این‌که پایبندی فعالان حزبی به این منشور انتخاباتی چقدر می‌تواند این آموزش را به حامیان جریانات و گروه‌های سیاسی دهد که در فضای انتخابات به دنبال رقابت سالم باشند، اظهار کرد: حوادث گذشته به ما نشان داد که یکی از علت‌های بروز آن حوادث عدم وجود اخلاق بود طبیعتا برای این‌که دیگر این موضوع تکرار نشود و بتوانیم انتخابات پرشکوه و پرشوری را برگزار کنیم وجود این منشور و پایبندی به آن و رعایت همه جانبه‌اش به عنوان اخلاق اسلامی قطعا ضروری و امکان ناپذیر است.

انتهای پیام

کد N949522

وبگردی