آفتاب

سئول و پیونگ یانگ با تجدید دیدار خانواده‎های کره‎ای موافقت کردند

سئول و پیونگ یانگ با تجدید دیدار خانواده‎های کره‎ای موافقت کردند

کره شمالی و جنوبی با هدف به حداقل رساندن تنش های آتی توافق کردند تا ماه آینده خانواده هایی که ۶ دهه پیش به دنبال جنگ شبه جزیره کره از یکدیگر جدا ماندند، دیداری تازه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوریا تایمز، سئول و پیونگ یانگ دیروز دوشنبه نمایندگانی را به دهکده مرزی «پانمونجوم» فرستادند تا درباره احتمال تجدید دیدار آن دسته از خانواده هایی که در پی جنگ سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ در دو سوی مرز کره شمالی و جنوبی گیر افتادند با یکدیگر مذاکره کنند.

در نتیجه این دیدار، مقرر شد بازماندگان جنگ که اکثر آنها در سنین کهولت به سر می برند، در ماه میلادی آینده (اکتبر) با یکدیگر ملاقات کنند.

 رایزنی های روز گذشته به منظور حصول توافق برای تجدید دیدار خانواده های کره ای تحت نظر مسئولین صلیب سرخ هر دو کشور انجام گرفت.

کره شمالی و جنوبی ماه گذشته به دلیل تشدید اختلافات مرزی و عدم پایبندی به حفظ امنیت در منطقه غیر نظامی حائل بین دو کشور، درگیری های لفظی شدیدی با یکدیگر داشتند که ممکن بود در صورت ادامه به صف آرایی بین قوای نظامی سئول و پیونگ یانگ منجر شود. اما رایزنی های دیپلماتیک و قول مساعد طرفین برای عدم تکرار اشتباهات مشابه مانع از تداوم تهدید های لفظی شد و اوضاع کمی آرام گرفت.

تعیین زمان تجدید دیدار بین خانواده های کره ای را نیز می توان از نتایج مثبت رایزنی های دو کره در جهت به حداقل رساندن تنش های آتی به حساب آورد.

کد N949374

وبگردی