آفتاب
به بهانه خشکاندن ریشه بحران مهاجرت و مبارزه با داعش؛

هواپیماهای فرانسوی از فردا در آسمان سوریه جولان می‌دهند

هواپیماهای فرانسوی از فردا در آسمان سوریه جولان می‌دهند

فرانسه از بحران مهاجرت به عنوان دستاویزی برای توجیه مشارکت خود در حملات هوایی علیه مواضع داعش در خاک سوریه استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، مهار بحران مهاجرت بهانه خوبی به دست رهبران اروپایی داده تا به تمایل خود برای مشارکت در ائتلاف هوایی که ظاهرا برای بمباران مواضع داعش در خاک سوریه انجام می گیرد، جلوه ای بشردوستانه ببخشند.

از همین رو «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه طی کنفرانس مطبوعاتی که امروز دوشنبه برگزار شد، اعلام کرد هواپیماهای این کشور به منظور زمینه سازی برای حملات هوایی علیه مواضع داعش از فردا پروازهای شناسایی را بر فراز خاک سوریه آغاز خواهند کرد. وی مدعی شد که هدف از این پروازها، شناسایی مراکز فرماندهی و سایت های آموزشی تروریست های داعش است.

ادعا می شود که تصمیم اخیر اولاند در ادامه تلاش کشورهای اروپایی به مهار بحران مهاجرانی صورت می گیرد که به دلیل بحران های خاورمیانه با عبور از دریای مدیترانه خود را به دروازه های اروپا می رسانند. در این میان تعداد زیادی از آوارگان را مردم سوریه تشکیل می دهند که کشورشان به دلیل حمایت آشکار کشورهای غربی از گروه های معارض سوری، جنگی چهار ساله را به خود دیده است.

جالب آنکه اولاند در ادامه اظهارات عوام فریبانه خود از تمایل کشورش به پذیرایی از ۲۴ هزار مهاجر طی دو سال آتی خبر داد. به گفته وی تنها طی سال ۲۰۱۵، تعداد ۶۰ هزار نفر اخذ پذیرش از فرانسه را خواستار شده اند.

ناگفته نماند که «جورج آزبورن» وزیر دارایی انگلستان نیز دیروز یکشنبه در توضیح دلیل موافقت احتمالی کشورش برای حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه، سامان دادن به اوضاع مهاجران را بهانه کرد و گفت: دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی لندن مبارزه ریشه ای با بحران سوریه و موج مهاجرانی است که به دلیل ناآرامی های اخیر خاورمیانه روانه اروپا شده اند.

کد N948952

وبگردی