آفتاب

دیدار هیئت اعزامی از کشور چین با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک

دیدار هیئت اعزامی از کشور چین با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک

معاون اداره مالکیت معنوی چین در رأس هیئتی با معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این دیدار احمد تویسرکانی ضمن اشاره به سابقه تاریخی ایران در زمینه ثبت مالکیت‌های معنوی گفت: موضوع مالکیت معنوی امروزه یکی از موضوعات اصلی و مهم برای تمامی کشورهاست و قطعا هیچ کشوری بدون توجه به حقوق مالکیت معنوی نخواهد توانست به توسعه پایدار دست پیدا کند و همکاری‌های بین المللی می‌تواند گام موثری برای حمایت از حقوق صاحبان فکر و اندیشه و پویایی و رشد اندیشه‌ها باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک ایران نیز به عنوان متولی ثبت مالکیت‌های صنعتی در کشور، طی سال‌های اخیر برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به مردم اقدامات گسترده‌ای در جهت اصلاح سیستم‌های سنتی و استفاده از فناوری‌های نوین انجام داده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت صیانت از حقوق صاحبان فکر و اندیشه گفت: یکی از معضلات دنیای امروز سوءاستفاده از تولیدات فکری و خوشنامی دیگران در زمینه مالکیت معنوی است و صنعتگران و صاحبان فکر، خواهان اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از سوءاستفاده از محصولاتشان در دنیا هستند و ما بعنوان متولیان این حوزه باید با تمام توان از حقوق آنان محافظت کنیم و همکاری میان ایران و چین می‌تواند گامی موثر در این راستا باشد.

تویسرکانی ضمن تأکید بر انجام کارهای تحقیقاتی - پژوهشی و آسیب شناسی موانع حمایت از مالکیت معنوی افزود: مردم همواره از ما انتظار دارند تا به بهترین وجه ممکن از حقوق آنان حراست کنیم که در واقع انتظاری کاملا برحق است زیرا حمایت از حقوق معنوی افراد دارای آثار مثبت در ابعاد مختلف برای کشور است و به لحاظ اهمیت این موضوع لازم است که مذاکره در این حوزه در سطوح بالاتر نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به الحاق ایران به معاهده ثبت بین‌المللی اختراعات (pct) گفت: امروز کشورهای زیادی خواهان ارتباط بیشتر با ایران در حوزه مالکیت معنوی هستند لکن ارتباط با چین نیز در این رابطه برای ما دارای اهمیت است و باید تلاش کرد با ارتباط نزدیک و دوجانبه از تجربیات دو کشور به نحو مطلوب استفاده شود.

وی افزود: یکی از این موضوعات همکاری، شیوه استفاده از اطلاعات مرکز جستجوی منطقه‌ای ثبت اختراعات چین در زمینه ثبت بین المللی اختراعات است که خوشبختانه ایران با الحاق به معاهده ثبت بین المللی اختراعات (pct) وارد همکاری‌های بین المللی در این زمینه شده است.

در این جلسه هی هوآ معاون اداره مالکیت معنوی چین ضمن تاکید بر سابقه 90 ساله ایران در زمینه مالکیت معنوی گفت: همکاری دوجانبه میان ایران و چین می‌تواند گامی موثر جهت حمایت از حقوق صاحبان فکر و اندیشه در دو کشور باشد.

وی با تاکید بر سابقه تاریخی روابط میان ایران و چین افزود: ایران و چین از سال 1970 دارای همکاری‌های بسیار نزدیکی با یکدیگر بوده‌اند اما در بحث اقتصادی هنوز فضای خالی بسیار زیادی وجود دارد که هر دو کشور باید از فضای ایجاد شده نهایت بهره برداری را داشته باشند.

در پایان طرفین بر ارتباط مستمر و توسعه روابط در زمینه تبادل اطلاعات و تجارب تأکید کردند.

انتهای پیام

کد N948946

وبگردی