آفتاب

وجود ۱۳۰ مدرسه صدرا با ۹ هزار دانش‌آموز در سطح کشور

وجود ۱۳۰ مدرسه صدرا با ۹ هزار دانش‌آموز در سطح کشور

معاون سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کشور با بیان این‌که «مدارس صدرا تربیت‌محور هستند» گفت: در کل کشور یکصد و ۳۰ مدرسه مشغول فعالیت هستند که این مدارس دارای ۹ هزار دانش آموز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داود بهرام سریع در همایش مدیران مدارس صدرای استان‌های شمالی کشور در گرگان اظهارکرد: این تعداد دانش آموز در 130 مدرسه تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که «محور اصلی کارها و برنامه‌های این مدارس در واقع تربیت محور است» افزود: از مجموع این تعداد دانش آموز، 45 درصد را دختران و 55 درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

معاون سازمان صدرا ادامه داد: هنوز راه اندازی مدارس صدرا در کشور جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده، در حالی که از حدود 30 سال قبل در کنار تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی و انسانی، رشته علوم و معارف اسلامی هم فعال است.

بهرام سریع با یادآوری این‌که «هنوز مشکلات زیادی در راه رسیدن به جایگاه واقعی این مدارس وجود دارد و با مشکلات زیادی مواجه هستیم» افزود: عدم ساماندهی نیروی انسانی در این مدارس یکی از دغدغه‌های این بخش است.

وی با بیان این‌که «ورود به دانشگاه‌ها نیاز به تقویت دارد تا دانش آموزانی که در مدارس صدرا تحصیل می‌کنند به رشته‌های بهتر دانشگاهی وارد شوند» اضافه کرد: به لحاظ آموزشی به دنبال طراحی جریانی هستیم که قابل پیگیری آموزشی بوده و در تمامی دبیرستان‌های صدرا اجرایی شود.

بهرام سریع پیگیری آموزش را مانع مسائل تربیتی بیان نکرد و گفت: باید زمینه و میل به تحقیق و پژوهش در دانش آموزان ایجاد شود.

همایش مدیران و روسای مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا با حضور استان‌های تهران، البرز، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران و گلستان به مدت دو روز در سازمان تبلیغات اسلامی استان در گرگان در حال برگزاری است.

انتهای پیام

کد N948894

وبگردی