آفتاب
اسداللهی درگفت‌وگو با ایسنا:

نباید از هم‌اکنون فضای کشور را انتخاباتی کنیم

نباید از هم‌اکنون فضای کشور را انتخاباتی کنیم

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نباید از هم اکنون فضای کشور را انتخاباتی کنیم تاکید کرد: آگاهی بخشی و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه لازم در افزایش مشارکت حداکثری و امنیت انتخابات تاثیر بسزایی دارد.

غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که عملا کشور باید در مدت یکی دوماه مانده به انتخابات وارد پروسه انتخاباتی شود، گفت: پیش از این موعد تنها دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند باید تمهیداتی را اتخاذ کنند که آگاهی و اطلاع رسانی آن‌ها می‌تواند در جلب مشارکت و اعتماد مردم تاثیرگذار باشد.

وی درباره این که اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه تا چه اندازه در افزایش مشارکت حداکثری تاثیرگذار است، اظهار کرد: قطعا اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی و اتخاذ تمهیدات لازم در افزایش مشارکت حداکثری و امنیت انتخابات تاثیر بسزایی دارد.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس خاطرنشان کرد: باید زمینه ای را فراهم کنیم که مشارکت حداکثری را در انتخابات داشته باشیم زیرا انتخابات نوعی رفراندوم برای نظام است که خوشبختانه طی سال های پس از انقلاب هر ساله شاهد برگزاری موفقیت آمیز آن در کشور بوده‌ایم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که باید امکانات ملی همه دستگاه‌های فرابخشی به سمت انتخابات بیاید، گفت: قوه قضائیه و شعب ذیل این دستگاه مسئولیت رسیدگی به جرائم و تخلفات را دارند و قوه قضائیه یکی از مراجع مورد استعلام است که باید پیش از برگزاری انتخابات تمهیدات لازم را داشته باشد. همچنین در پروسه انتخابات همه دستگاه ها باید تلاش‌شان این باشد که کمک کنند تا انتخابات آبرومندی برگزار شود.

اسداللهی درباره این که آگاه سازی عمومی با هدف همسوسازی چقدر در ایام انتخابات موثر و مفید است اظهار کرد: این مساله هم می‌تواند مثبت و هم منفی باشد، اما نباید فضای کشور را از اکنون انتخاباتی کنیم زیرا اگر شش ماه مانده به انتخابات همه دستگاه‌ها توان‌شان را در این زمینه بگذارند عملا کشور تعطیل می‌شود و این به صلاح نیست.

وی تاکید کرد: باید اجازه دهیم مساله انتخابات سمت و سوی خود را پیدا کند و به نظر می‌رسد همان یکی دوماه مانده به انتخابات می‌تواند زمان مناسبی باشد تا کشور وارد مساله انتخاباتی شود.

انتهای پیام

کد N948427

وبگردی