آفتاب

حکومت نظامی در استان دیاربکر ترکیه در پی کشته شدن 2 افسر پلیس

حکومت نظامی در استان دیاربکر ترکیه در پی کشته شدن 2 افسر پلیس

به دنبال دو حمله جداگانه در استان دیاربکر در جنوب ترکیه دو افسر پلیس این کشور کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در پاسخ به تداوم عملیات پرسنل امنیتی علیه شاخه جوانان این گروه در دیاربکر دست به عملیاتی مسلحانه در این استان زدند که کشته شدن دو افسر پلیس ترکیه که در واحد نیروهای ویژه کار می‌کردند را در پی داشت. هم چنین در این حمله سه افسر دیگر نیز زخمی شدند.

اوایل روز گذشته نیروهای پلیس ترکیه عملیاتهایی را علیه اعضای گروه موسوم به جنبش جوانان انقلابی میهن پرست که شاخه جوانان پ.ک.ک است در منطقه سور در مرکز استان دیاربکر به اجرا در آوردند تا حفاری های انجام شده در این منطقه را از بین ببرند.

اعضای این گروه در پاسخ به این عملیات ها آر.پی.جی شلیک کردند که موجب کشته شدن دو مامور پلیس و زخمی شدن سه تن دیگر شد.

همچنین در راستای این عملیات تعدادی نیز دستگیر شدند و به شهروندان هشدار داده شد خانه هایشان را ترک نکنند. دفتر فرماندار دیاربکر اعلام کرده که از ساعت 9:30 دقیقه صبح ششم سپتامبر (به وقت محلی) حکومت نظامی در این استان تا اطلاع ثانوی اجرا خواهد شد.

چند ساعت بعد از نخستین حمله، یک حمله مسلحانه دیگر علیه پلیس در منطقه "فاتح پاشای" استان دیاربکر در حدود ساعت 12:30 ظهر (به وقت محلی) انجام شد. در این حمله نیز سه افسر پلیس و چهار غیرنظامی مجروح شدند.

انتهای پیام

کد N948417

وبگردی