آفتاب

"پ‌.ک‌.ک نهادهایی شبیه اداره پلیس ایجاد کرده است"

"پ‌.ک‌.ک نهادهایی شبیه اداره پلیس ایجاد کرده است"

براساس گزارش اداره اطلاعات پلیس ترکیه، حزب کارگردان کردستان ترکیه (پ.ک.ک) اداراتی مشابه پلیس ایجاد کرده که وظیفه آن جمع‌آوری اطلاعات و برقراری نظم و امنیت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، در این گزارش اداره اطلاعات پلیس ترکیه آمده است، پ‌.ک‌.ک در جریان آتش‌بس نهادهایی مانند اداره پلیس را برای برقراری نظم و قانون و همچنین جمع‌آوری اطلاعات در شهرها ایجاد کرده است.

بر این اساس شبه‌نظامیان این گروه که تا پیش از این در کوه‌ها بودند اکنون در شهرها مستقر و تحت نام «جنبش جوانان وطن‌پرست انقلابی» سازماندهی شده‌اند.

این جنبش واحدهای اطلاعاتی را فعال کرده که در مناطق مختلف وظیفه ایجاد نظم، برگزاری دادگاه، نظارت بر جاده‌ها و ایجاد پایگاه‌های شناسایی را برعهده دارند. این گروه به شهروندان مناطق مختلف فشار می‌آورند که در صورت وقوع درگیری به جای مراجعه به ماموران امنیتی به آنها مراجعه کنند.

در این گزارش آمده است، پ‌.ک‌.ک شبه‌نظامیان شهری خود را همزمان با حفظ شبه‌نظامیان روستایی خود فعال کرده است.

علاوه بر آن، این گروه مناطق خودمختاری ایجاد کرده و برای دور نگهداشتن پلیس از این مناطق به ماموران پلیس حمله می‌کند.

در حالی که شبه‌نظامیان پ‌.ک‌.ک اخیراً در مناطق شهری قربانیان بسیاری داشته‌اند اما آنها به دنبال انجام اقدامات گسترده هستند که واکنش بیشتری را حتی در بین شهروندان داشته باشد.

از 22 ژوئیه تاکنون در مجموع 31 مامور پلیس کشته و دو تن دیگر توسط پ‌.ک‌.ک ربوده شده‌اند.

فرماندار استان جنوب شرقی هکاری ادعا می‌کند براساس گزارش حزب مردم جمهوری‌خواه حزب دموکراتیک خلق برای پ‌.ک‌.ک عضوگیری می‌کند.

وی تاکید می‌کند که این استان یکی از اهداف ایجاد خودمختاری است و هر زمانی که فرمانداری تصمیم یا درخواستی را از شهرداران مطرح می‌کند آنها اول باید با «شبه‌نظامیان کوهستان» مشورت کنند.

انتهای پیام

کد N948316

وبگردی