آفتاب

بازداشت عامل انفجارهای استان "سویداء"/ گفتگوی تلفنی رئیس حزب "دموکرات لبنان" با بشار اسد

بازداشت عامل انفجارهای استان "سویداء"/ گفتگوی تلفنی رئیس حزب "دموکرات لبنان" با بشار اسد

نیروهای امنیتی سوریه عامل انفجارهای استان "سویداء" را که به گفته برخی منابع عضو «ارتش آزاد» است، بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، مقامات سوریه اعلام کردند که «وافد ابوترابی»، عامل انفجارهای استان "سویداء" را بازداشت کردند و وی در جریان بازجویی‌ها به انجام دو انفجار و مشارکت در حمله به مقرهای امنیتی و تلاش برای حمله به ساختمان استانداری "سویداء" اعتراف کرده است.

به گفته منابع سوری وی عضو «ارتش آزاد» سوریه است.

منابع تاکید دارند که بازداشت عامل انفجارهای سویداء از میزان تنش‌ها در این استان می‌کاهد و به ساکنان این استان اطمینان می‌دهد که تلاش برای فتنه‌افکنی ناکام مانده است.

در پی انفجارهای اخیر در استان سویداء تعداد زیادی از غیرنظامیان و یکی از رهبران دروزی‌ها کشته شدند.

در پی کشته شدن «وحید البلعوس»، رهبر دروزی‌ها که از مخالفان نظام سوریه بود، درگیری‌ها میان حامیان وی و نیروهای نظام سوریه رخ داد. اما پیش‌بینی می‌شود که پس از شناسایی عامل انفجارهای سویداء از تنش‌ها میان حامیان البلعوس و نیروهای نظام سوریه کاسته شود.

همچنین برخی منابع سوری اعلام کرده‌اند که "ابوترابی" عضو "جبهه النصره" بوده و در حملات علیه پایگاه‌های پلیس و دستگاه امنیتی در سویداء دست داشته است. این درحالی است که جبهه تروریستی النصره اعلام کرده هیچ ارتباطی با انفجار سویداء ندارد و اگر در این انفجار دست داشت خود مسوولیت آن را برعهده می‌گرفت.

همچنین تظاهرات ساکنان سویداء برای سومین روز متوالی ادامه دارد.

به گفته برخی منابع، رهبران دروزی‌های استان سویداء پس از شناسایی عامل انفجارهای این استان به حمایت از مرکز پلیس می‌پردازند.

از سوی دیگر «طلال ارسلان»، رئیس حزب دموکرات لبنان با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه تماس گرفته و بر پایبندی و وحدت دروزی‌ها در برابر توطئه تاکید کرد.

ارسلان به بشار اسد گفت که دروزی‌ها هرگز از تعهدات خود در حفظ هویت ملی سوریه و کشورهای عربی و وحدت مردم سوریه دست نمی‌کشند.

پیشتر و در پی این انفجار برخی رهبران دروزی‌های لبنان از جمله ولید جنبلاط، نظام سوریه را به دست داشتن در این انفجارها متهم کردند.

حکمت الهجری، رهبر طایفه دروزی‌ها نیز تاکید کرد: ما خواهان شناسایی عاملان جنایت‌ها هستیم. ما در مقابل کشوری آگاه و قدرتمند قرار داریم. باید وحدت خود را حفظ کنیم. این انفجارها هرگز اراده ما را سست نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N948144

وبگردی