آفتاب

رهبر جبهه ملی فرانسه: آلمان به دنبال برده گرفتن از بین مهاجران است

رهبر جبهه ملی فرانسه: آلمان به دنبال برده گرفتن از بین مهاجران است

تسنیم نوشت: رهبر جبهه ملی فرانسه تاکید کرد که آلمان با بازکردن مرزهای خود به روی هزاران مهاجر خارجی، به دنبال پرداخت دستمزد پایین و برده گرفتن از بین این مهاجران است.

آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا طی هفته های اخیر با موج فزاینده مهاجران خارجی روبرو شده است. تنها طی روزهای اخیر هزاران مهاجر که از طریق مجارستان وارد اتریش شده اند، از راه های مختلف خود را به آلمان رسانده اند.

مارین لوپن در نشستی در شهر مارسی در حضور طرفداران حزب جبهه ملی فرانسه تصریح کرد: شاید آلمان به دنبال پرداخت دستمزد پایین است و قصد دارد به برده گرفتن و سوء استفاده از مهاجران ادامه دهد.

مهاجرت به یک مساله نگران کننده بین مردم فرانسه تبدیل شده است. نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که مردم فرانسه مخالف تسهیل قوانین مهاجرت و اعطای پناهندگی هستند.

بر خلاف مارین لوپن، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان حمایت کرده است. رهبران فرانسه و آلمان با ارسال نامه ای برای رهبران اروپایی خواستار ایجاد مکانیسمی برای اسکان مهاجران خارجی در سراسر کشورهای اروپایی شده اند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که مارین لوپن می تواند به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2017 میلادی راه یابد ولی در دور دوم شکست خواهد خورد.

روز شنبه نیز هزاران نفر با برپایی تظاهرات در پاریس و چند شهر دیگر فرانسه همبستگی و اتحاد خود را با پناهجویان خارجی اعلام کردند.

لوپن همچنین آلمان را متهم کرده است که قصد اعمال سیاست های مهاجرتی خود را بر سایر کشورهای اروپایی دارد. آلمان پایین ترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای اروپایی در اختیار دارد.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه نیز اعلام کرد: در حالی که آلمان موافقت خود را با اسکان 800 هزار مهاجر خارجی اعلام کرده است، به نظر می رسد بحران مهاجرت بیش از 10 میلیارد یورو برای اقتصاد این کشور هزینه دربر خواهد داشت که این رقم 4 برابر بیشتر از هزینه مهاجران در آلمان طی سال 2014 میلادی خواهد بود.

52308

کد N948115

وبگردی