آفتاب

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی «اسلام رحمت للعالمین» در اندونزی

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی «اسلام رحمت للعالمین» در اندونزی

نمایشگاه بین‌المللی «اسلام رحمت للعالمین» به همت سازمان نهضت العلما در اندونزی برگزار شد.

نمایشگاه بین‌المللی «اسلام رحمت للعالمین» به همت سازمان نهضت العلما در اندونزی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیین گشایش نمایشگاه بین‌المللی «اسلام رحمت للعالمین» در محل ساختمان مرکزی نهضت العلما با حضور معروف امین، رئیس شورای اجرایی سازمان نهضت العلما، عقیل سراج، رئیس این سازمان، ذوالکفلی حسن، رئیس مجلس مشورتی خلق، بزرگان این سازمان، علما و سفرای کشورها از جمله سفیر و رایزن فرهنگی ایران در اندونزی برگزار شد.

در این مراسم عنوان شد که کنفرانس بین‌المللی «اسلام رحمت للعالمین» نیز قرار است از 21 تا 24 مهر ماه امسال در جاکارتا برگزار شود.

حاج منصور رملی، رئیس کمیته برگزاری این کنفرانس در سخنرانی خود در این مراسم افتتاحیه گفت: به منظور گسترش اسلام رحمت للعالمین، در 13 اکتبر 2015 (برابر با 21 مهر ماه 94) سازمان اسلامی نهضت العلما فعالیت‌های نمایشگاه فرهنگی اسلامی بین‌المللی 2015 را در جاکارتا و نیز سمینار علمی تحت دو عنوان کلی «تقویت سیستم‌های اقتصادی و مالی اسلامی برای جهان» و «جنبش رادیکال تروریسم اسلام رحمت للعالمین را آسیب می‌زند» برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: این رویداد به خاطر جامه عمل پوشاندن به منویات آقای جوکووی، رئیس‌جمهور در افتتاحیه شصتمین کنفرانس آسیا آفریقا در مورد اهمیت ایجاد یک نظم جدید اقتصادی و تلاش برای جلوگیری از خشونت، عمل رادیکالی و تروریسم است.

وی افزود: در گزارش 4 سال پیش از تعداد مساجد از طرف نهاد مدیریت مساجد، آمده است که تعداد مساجد و نمازخانه‌ها در اندونزی به حدود یک میلیون و 305 هزار رسید که 80 درصد آن متعلق به نهضت العلما است. ولی با این حال، اکثر مساجد خالی از فعالیت‌ها بوده‌اند. برخی علت آن را این طور می‌دانند که این امر به دو مشکل اساسی برمی‌گردد: 1) سطح آموزشی مسئولان مساجد پایین هستند، به عبارت دیگر آنها تنها از مدرک راهنمایی یا دبیرستان برخوردارند 2) برنامه‌های مساجد برای مردم که از سطوح مختلف تشکیل شده‌اند، غیرجذاب بوده‌اند. علاوه بر آن، تمام برنامه‌ها از طرف مسئولان آمده است و به ندرت توسط مردم آن مساجد پیشنهاد شد. بنابراین مسئولان نهاد مدیریت مساجد به این فکر افتاده‌اند که چرا برنامه‌های مساجد بر اساس نیاز مردم برنامه‌ریزی نشده است؟ و اینکه چه چیزی مورد نیاز جماعت است؟

حاج منصور رملی، همچنین گفت: این نمایشگاه فرهنگی برگزار می‌شود تا اهمیت دو امر آشکار شود: 1) اهمیت جهان عاری از خشونت که زندگی صلح‌آمیز، امن و امان برای بشر، به ویژه مسلمانان را تأمین می‌سازد و 2) اهمیت احیای مجدد مساجد با برنامه‌های یاد شده، به ویژه در عصر جهانی شدن. بنابراین دو برنامه سمینار با عنوان «جهان عاری از خشونت» و «نظام اقتصاد اسلامی» خواهیم داشت.

وی درباره سخنرانان این سمینارها که مهرماه آینده برگزار خواهد شد، گفت: در این سمینار سخنرانان برجسته دعوت شده در بخش جهان عاری از خشونت عبارتند از: کیایی مصطفی بصری، رئیس شورای سابق نهضت العلما، کیایی عقیل سراج، رئیس نهضت العلما، لورن پوث، از انگلستان، سعود عثمان ناسوتیون، رئیس آژانس مبارزه با تروریست، محمدحسن زمانی از ایران و در بخش اقتصاد اسلامی عبارتند از: مولیامان حداد، رئیس هیأت مدیره کمیسیون خدمات مالی اندونزی، محمد شافعی انتونیو، یکی از آیکون‌های امور مالی و بانکداری اسلامی در اندونزی و رئیس دانشگاه اقتصاد اسلامی ترکیه، رودنی ویلسون از دانشگاه بیرمنگام و مصباحی‌مقدم از ایران.

در ادامه این مراسم، عقیل سراج، رئیس نهضت العلما اندونزی، ذوالکفلی، رئیس مجلس شورای مردم اندونزی و کیایی حاجی معروف امین، رئیس شورای اجرایی سازمان نهضت العلما، دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

انتهای پیام

کد N948041

وبگردی