آفتاب

۸۰ کشته و زخمی درحمله به استان الجوف/ شهادت دو کودک در صنعا

۸۰ کشته و زخمی درحمله به استان الجوف/ شهادت دو کودک در صنعا

کشته شدن ده ها نفر از شهروندان یمنی در حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان به استان الجوف و شهادت دو کودک در حملات هوایی به صنعا از جمله تحولات امنیتی یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، در حملات وحشیانه جنگنده های ائتلاف به یک مراسم عزاداری در استان الجوف ۳۰ نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند که تمام قربانیان افراد غیر نظامی هستند. به گفته منابع امنیتی عملیات هوایی ائتلاف همچنان ادامه دارد.

بر این اساس بعد از کشته شدن ده ها نفر از نظامیان عربستان و امارات در حملات نیروهای یمنی، حملات جنگنده های ائتلاف به مناطق مختلف یمن شدت یافته است. همچنین نظامیان ائتلاف در ادامه کینه توزی ها علیه مردم یمن مناطق مختلف را در صنعا پایتخت این کشور بمباران کردند.

نیروهای ائتلاف مدعی اند که تأسیسات غیر نظامی را هدف قرار نمی دهند با این حال مسئولان بیمارستانی یمن اعلام کردند تنها در روز شنبه دست کم ۲۷ نفر از اعضای دو خانواده در حملات هوایی به صنعا کشته شدند.

خبر دیگر این که حملات هوایی به منطقه السبعین در صنعا منجر به شهادت دو کودک و زخمی شدن تعدادی از اعضای تیم پزشکی بیمارستان این منطقه شد. در همین رابطه دکتر هلال البحری معاون مدیر کل بیمارستان السبعین گفت: در حملات هوایی جنون آمیز و کورکورانه جنگنده های عربستان به یک بیمارستان، دو کودک ۲ و ۳ ساله به شهادت رسیدند.

وی افزود: حملات هوایی باعث توقف فعالیت های بیمارستان و خروج کادر پزشکی از آن شده است.

گفتنی است تجاوز وحشیانه به یمن که از ۱۶۵ روز پیش شروع شده تخریب منازل و مناطق مسکونی، کشتار زنان و کودکان و تخریب زیر ساخت های این کشور و نیز نقض آشکار قوانین بین المللی و ارزشهای دینی و انسانی را به دنبال داشته است.

 

کد N947901

وبگردی