آفتاب

انتقاد مسکو از معیارهای دوگانه در مقابله با تروریسم

انتقاد مسکو از معیارهای دوگانه در مقابله با تروریسم

رییس شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به این که جرایم مرتبط با تروریسم در این کشور کاهش یافته است، به انتقاد از معیارهای دوگانه برخی کشورها در مقابله با جریان‌های تروریستی در جهان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، نیکولای پاتروشف، رییس شورای امنیت روسیه گفت، تعداد جرایم مرتبط با تروریسم در این کشور به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. با این حال وی هشدار داد که تروریسم همچنان یکی از تهدیدهای اصلی برای روسیه و جهان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه تدابیری که ما در سال‌های گذشته به کار بسته‌ایم، میزان جرایم تروریستی به طور مداوم در روسیه کاهش یافته و تعداد حملات تروریستی در سال‌های 2014 و 2015 تفریبا به صفر رسیده است.

رییس شورای امنیت روسیه گفت: امروز تروریسم یکی از تهدیدهای امنیتی عمده برای جامعه بین‌المللی و از جمله روسیه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: روسیه توانسته است نظامی ضدتروریستی در سطح ملی ایجاد کند که این نظام شامل نهادهای ویژه برای هماهنگی‌های لازم میان مناطق مختلف و کمیته ملی ضدتروریسم است.

رییس شورای امنیت روسیه همچنین گفت که معیارهای دوگانه که از سوی برخی کشورها به کار گرفته می‌شود مانع نتیجه‌بخش بودن تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم است.

به گفته این مقام روس، از یک سو، جامعه بین‌المللی از ضرورت مبارزه با تروریسم سخن می‌گوید و از سوی دیگر، برخی کشورها به تروریست‌ها پناهندگی سیاسی می‌دهند تا از آن‌ها در راستای منافع خود استفاده کنند که چنین سیاست‌هایی تنها باعث بی‌ثبات شدن وضعیت امنیتی جهان می‌شود و گسترش فعالیت‌های تروریستی در نقاط مختلف را در پی دارد.

انتهای پیام

کد N947893

وبگردی