آفتاب
تحولات سوریه؛

بازداشت عامل انفجارهای سویدا/ درگیری داعش با دیگر گروه های مسلح

بازداشت عامل انفجارهای سویدا/ درگیری داعش با دیگر گروه های مسلح

بازداشت عامل انتحاری انفجارهای اخیر شهر سویدا و درگیری میان تروریست های داعش با سایر گروه های مسلح در اطراف دمشق از جمله تحولات امنیتی سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، منابع محلی شهر سویدا در سوریه از بازداشت عامل انفجارهای روز جمعه گذشته که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد، خبر دادند.

بر این اساس عامل تروریستی فردی به نام «علی ابو طرابه» است که با همکاری اهالی سویدا با نیروهای امنیتی در شهرک المزرعه واقع در ۱۲ کیلومتری این شهر بازداشت شد. در همین رابطه رئیس کمیته امنیتی استان سویدا در گفتگو با خبرگزاری سانا گفت: متهم به مسئولیت در دو انفجاری که منجر به کشته شدن ۳۸ نفر و زخمی شدن ده ها نفر شد، اعتراف کرد.

خبر دیگر این که طرفداران شیخ وحید البلعوس از دروزیان سوریه که در حمله انتحاری به خودروی حامل وی کشته شد، با برگزاری راهپیمایی بر لزوم جلوگیری از خونریزی و ممانعت از فتنه انگیزی در این استان تاکید کردند.

از سوی دیگر فعالان سوری تاکید کردند که تروریست های داعش با عناصر سایر گروه های مسلح سوریه در نزدیکی شهر دمشق درگیر شدند.

این در حالی است که درگیری های مسلحانه میان این گروه ها و تروریست های داعش در شهرک «مارع» واقع در ریف شمالی حلب ادامه داشت. فعالان سوری تاکید کردند دست کم ۴۷ فرد مسلح در این درگیری ها کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شده اند.

کد N947884

وبگردی