آفتاب

رهبر راست‌های اتریش، آمریکا و ناتو را مقصر بحران مهاجران دانست

رهبر راست‌های اتریش، آمریکا و ناتو را مقصر بحران مهاجران دانست

رهبر حزب راست افراطی اتریش، آمریکا و ائتلاف نظامی ناتو را متهم به ایجاد بحران پناهجویانی کرد که اروپا را درگیر ساخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هانس کریستین استراچه، رهبر حزب آزادی که جناح راست افراطی اتریش است، در اظهاراتی گفت: آمریکا و ناتو با مداخله نظامی بمب‌ها و موشک‌ها، عراق و لیبی را از بین بردند و از مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه حمایت مالی،‌ نظامی و لجستیکی به عمل آوردند. این کارهای آنها باعث شد ما در منطقه شاهد نابودی، آشوب، رنج و افراطگری باشیم.

حزب آزادی اتریش در جدیدترین نظرسنجی‌ها از حزب سوسیال دموکرات میانه‌رو و همچنین حزب مردم این کشور پیش افتاده است. این حزب افراطی معمولا رویکردهای اسلام ستیزانه و انزواطلبانه در پیش می‌گیرند. استراچه که کاندیدای شهرداری شهر وین در انتخابات ماه آینده میلادی است، اظهارات باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه اروپا مسئول مدیریت موج پناهجویانی است که به این قاره می‌آیند، محکوم کرد.

وی تاکید کرد که چند دهه است که آمریکا آتش‌هایی را در خاورمیانه روشن کرده و پس از آن جسارت کرده و می‌گوید مسئولیت سیل پناهجویان به عهده اروپا است.

وی همچنین در مصاحبه‌ای جداگانه با یک شبکه اتریشی خواهان برپا کردن حصارهایی تحت نظر ارتش در طول مرز شرقی این کشور با مجارستان و همچنین اجازه به ورود پناهجویان مسیحی و یهودی به جای مسلمان شد. وی تاکید کرد: ما خواهان اسلامی شدن اروپا نیستیم. ما نمی‌خواهیم فرهنگ مسیحی غربیمان از بین برود.

انتهای پیام

کد N947701

وبگردی