آفتاب
دبیر اجرایی همایش دولت، تمدن اسلامی:

به دنبال راهکارهایی برای تحقق تمدن اسلامی هستیم

به دنبال راهکارهایی برای تحقق تمدن اسلامی هستیم

دبیر اجرایی همایش دولت و تمدن اسلامی گفت: دولت بهترین نهاد در پشتیبانی از تمدن اسلامی است پس دولت می‌تواند با نهادینه کردن موضوعات اسلامی، این تمدن را به یک رشد شایسته برساند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمدحسین ریاحی با بیان این‌که «تمدن اسلامی موضوعی است که در چند دهه گذشته مطرح بوده و تصویر ارائه‌شده از آن به نحوی بوده که غرب اذعان به چهره والای آن کرده است»، افزود: آن چیزی که مستکبران را به وحشت می‌اندازد زمانی است که تصویر درست و حقیقی از تمدن اسلامی ارائه و ایجاد شود.

وی اظهار کرد: دولت بهترین نهاد در پشتیبانی از تمدن اسلامی است، پس دولت می‌تواند با نهادینه کردن موضوعات اسلامی، این تمدن را به یک رشد شایسته برساند.

وی بابیان این‌که «درگذشته موفق‌ترین دولت‌های اسلامی نمود‌های فرهنگ و تمدن اسلامی را داشته‌اند»، گفت: هدف این همایش تبیین این موضوع و نتیجه‌گیری از آن برای دست‌یابی به تمدنی فراگیر و بشری است.

دبیر اجرایی همایش دولت، تمدن اسلامی اظهار کرد: زمانی که از دولت و تمدن اسلامی صحبت می‌کنیم منظور وجود رفاه اجتماعی، تعادل و عدالت، مسالمت‌آمیز بودن رفتارها و تعاملات و سایر شاخصه‌های یک تمدن اسلامی است.

وی با اشاره به نمود ارزشمند تمدن اسلامی در قرن 4 هجری قمری، افزود: غربی‌ها از تمدن اسلامی به‌عنوان آرمان‌شهر و مدینه فاضله نام‌برده‌اند و شواهدی تاریخی برای آن آورده‌اند. تلاش این همایش این است که با نظریه‌پردازی و تبیین موضوع در عصر حاضر با توجه به تحولات در عرصه بین‌الملل خصوصاً پس از انقلاب اسلامی و استمرار آن به یک بلوغ در دولت و تمدن اسلامی برسیم.

وی اظهار کرد: قطعاً دستاوردهای این همایش مهم است چراکه ما به دنبال راهکارهایی برای تحقق تمدن اسلامی به‌ویژه به‌وسیله دولت اسلامی هستیم.

ریاحی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه و جمع‌آوری مقالات و تحقیقات اظهار امیدواری کرد که این مقالات از زوایای مختلف نتیجه‌بخش باشد.

انتهای پیام

کد N947689

وبگردی