آفتاب
قرائتی:

وضعیت اقامه نماز در جامعه مناسب نیست

وضعیت اقامه نماز در جامعه مناسب نیست

رئیس ستاد اقامه نماز کشور وضعیت نماز در کشور را نامناسب دانست و گفت: باید برای تقویت این واجب الهی که ستون دین اسلام است، از همه امکانات و ظرفیت‌های کشور بهره بگیریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور وضعیت نماز در کشور را نامناسب دانست و گفت: باید برای تقویت این واجب الهی که ستون دین اسلام است، از همه امکانات و ظرفیت‌های کشور بهره بگیریم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری داشنجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جلسه شورای اداری استان قزوین که با موضوع برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی این استان برگزار شد، به حساسیت امام خمینی(ره) نسبت به موضوع نماز اشاره کرد و گفت: امام راحل در روز فرار شاه از کشور و در هنگامی که همه خبرنگاران از کشورهای مختلف دنیا در حال شنیدن و مخابره صحبت‌های ایشان در نوفل لوشاتو پاریس بودند، جلسه را برای اقامه نماز اول وقت ترک کردند.

قرائتی با تاکید بر حضور اقشار مختلف جامعه از جمله مدیران به عنوان هیات امنای مساجد، افزود: جای مدیران، جوانان و بانوان و سایر اقشار در ترکیب هیات امنای مساجد خالی است.

وی با بیان این‌که «باید شاهد بوجود آمدن ترکیبی جدید و نسلی نو در خادمان مساجد باشیم» افزود: این مهم می‌تواند جمعیت نمازگزار در مساجد را افزایش دهد.

قرائتی از نماز به عنوان یکی از معجزات خداوند متعال نام برد و گفت: همه کمالات در این فریضه واجب الهی جمع شده است.

وی با بیان این‌که «مدیران برای ایجاد تحول در نماز نباید منتظر بخشنامه یا دستور باشند» افزود: باید در این رابطه ابتکار به خرج داد و شاهد اصلاح وضع اقامه نماز در جامعه بود.

قرائتی، مشکلاتی که جامعه درگیر آن هست را ناشی از بی توجهی به نماز دانست و گفت: برای توجه به این فریضه الهی و اصلاح وضعیت آن، نیازمند طرح تحول نیستیم بلکه به مرد تحول نیازمندیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خواستار تحول در نظام آموزشی آموزش و پرورش و دانشگاه‌های کشور شد و اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از دروسی که به دانش آموزان و دانشجویان ارایه می‌شود، کاربردی و مورد نیاز آنها و جامعه نیستند و این موضوع موجب می‌شود که آنها از یافتن شغل بازبمانند و در ادامه به گناه بیافتند و یا ازدواج آنها با تاخیر انجام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز امسال به میزبانی قزوین، گفت: این اجلاس باید از دوره‌های گذشته متفاوت باشد و در آن شاهد حرف نو باشیم.

وی با بیان این‌که «در این اجلاس نمی‌خواهیم تنها سخنرانی داشته باشیم» به اهمیت این همایش دینی در کشور اشاره کرد و در پایان گفت: اجلاس نماز، تنها اجلاسی است که مقام معظم رهبری برای آن پیام صادر می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز و زکات دی ماه امسال به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N947488

وبگردی