آفتاب

روسیه در حال ساخت پایگاه نظامی محرمانه در سوریه است

روسیه در حال ساخت پایگاه نظامی محرمانه در سوریه است

براساس گزارش مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، روسیه در حال ساخت یک پایگاه نظامی در لاذقیه، منطقه تحت کنترل رئیس‌جمهوری سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف،‌ مقام‌های آمریکایی نگرانی خود را از تازه‌ترین اطلاعات نظامی مبنی بر اینکه مسکو خود را برای ارسال صدها پرسنل نظامی به سوریه برای تقویت بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور آماده می‌کند، ابراز کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی در تازه‌ترین اطلاعات خود گفته‌اند که روسیه در حال ساخت پایگاه نظامی در منطقه تحت کنترل خود است که این امر به وضوح نشان دهنده برنامه‌های حمایتی بیشتر روسیه از نظام اسد است.

مقام‌های ناشناس آمریکایی می‌گویند که روسیه یک برج کنترل ترافیک هوایی و واحدهای مسکونی پیش‌ساخته قابل حمل و نقل برای حدود هزار پرسنل در پایگاه هوایی واقع در شهر بندری لاذفیه ساخته است.

براساس این گزارش‌ها، روسیه همچنین در ماه سپتامبر خواستار حق پرواز بر فراز کشورهای همسایه سوریه با هواپیمای ترابری نظامی شده است. این ادعاها نگرانی‌ها درباره گسترش نقش این کشور در جنگ داخلی سوریه را افزایش داده است. این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اخیرا تاکید کرد که کشورش حمایت‌ نظامی و لجستیکی از سوریه به عمل می‌آورد.

انتهای پیام

کد N947374

وبگردی