آفتاب
حسینی:

مسابقات بین‌المللی قرآن فرصتی برای گفت‌وگوی کشورهای اسلامی است

مسابقات بین‌المللی قرآن فرصتی برای گفت‌وگوی کشورهای اسلامی است

دبیر سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، فرصت گفت‌وگویی بی نظیر برای ایران و جهان اسلام محسوب می‌شود که می‌تواند اهداف و مبانی خود را به دیگر مسلمانان منتقل کند.

دبیر سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، فرصت گفت‌وگویی بی نظیر برای ایران و جهان اسلام محسوب می‌شود که می‌تواند اهداف و مبانی خود را به دیگر مسلمانان منتقل کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیست و چهارمین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم در سازمان اوقاف برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توصیف و تعابیر بسیار رفیع و بالایی از مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران دارند، اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، فرصت گفت‌وگویی بی‌نظیر برای نظام اسلامی محسوب می‌شود که می‌تواند اهداف و مبانی خود را به دیگر مسلمانان منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه براساس تصمیم کمیته فنی ستاد عالی مسابقات قرآن بنا داریم، نشست مشورتی با حضور اساتید برتر و بین المللی قرآن کریم در خصوص داوری و دستورالعمل مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار کنیم، افزود: این اساتید و داوران از کشورهای مصر، اندونزی، سوریه و ... برای حضور در جمهوری اسلامی ایران و شرکت در این نشست مشورتی دعوت خواهند شد.

حسینی با اشاره به اینکه رئیس ستاد عالی مسابقات قرآن بر برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب تاکید دارند، افزود: جامعة المصطفی العالمیه چندین سال مجری برگزاری جشنواره قرآنی برای طلاب غیر ایرانی بوده است و حوزه‌های علمیه نیز برگزار کننده مسابقات قرآن طلاب در سطح کشور است لذا به این دو مجموعه با نظر ستاد عالی مسابقات، برای برنامه‌ریزی و ارائه طرحی جهت برگزاری مسابقات بین المللی قرآن طلاب مأموریت داده خواهد شد.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور از آماده شدن پیش نویس تفاهم نامه مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش جهت ادغام مسابقات قرآن شکوفه‌ها و دانش آموزی خبر داد و گفت: با تصویب ستاد عالی مسابقات، این پیش نویس آماده شده است و در حال بحث و بررسی‌های نهایی این تفاهم نامه هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 170 مسابقه قرآنی در کشور برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری این مسابقات از بودجه بیت المال هزینه می‌شود و این گونه هم افزایی‌ها بسیار مبارک خواهد بود، همچنین ستاد عالی مسابقات می‌تواند بر روی اخذ مشارکت برای برگزاری مسابقات در سطوح مختلف نیز طرح ارائه کند.

سیدعلی محمد سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری مسابقات قرآن در سطح بین‌المللی یارگیری برای انقلاب اسلامی است، گفت: برگزاری نشست مشورتی با اساتید و داوران برتر بین‌المللی نیز می‌تواند با توجه به جایگاه و ظرفیت‌های آنان در کشورهای خود، با ملاحظاتی با این هدف برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در داخل نیز باید این امکان و ظرفیت برای بهره گیری از مسابقات و چنین نشست‌هایی فراهم شود، افزود: باید مدیران و مسئولان مرتبط را برای انجام چنین امور توجیه کنیم.

براساس این گزارش، نشست ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس ستادعالی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد، محمد انجم شعاع، رئیس کمیته نظارت ستاد عالی، حسین اسدی، مدیر کل قرآن و عترت جامعة المصطفی العالمیه، سیدمحسن موسوی بلده استاد و صاحب نظر قرآنی، ابوالفضل علامی استاد و صاحب نظر قرآنی، سیدعلی محمد سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن و مسئول کمیته علمی و فنی، مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام علی مقنی، مدیر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین افتخاری، نماینده نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها برگزار شد.

انتهای پیام

کد N947233

وبگردی